Společným jmenovatelem přehlídky je opět špičkový design dostupný běžné veřejnosti. Podle kreativní ředitelky Karolíny Skórkové se už v předchozím ročníku ustálil počet vystavovatelů na čísle okolo dvou set a nijak výrazně neporoste. „Klademe důraz na kvalitu, na trendy, na špičkové designové pojetí i provedení a na už zmíněnou praktickou stránku věci – tedy možnost návštěvníků následně si především nábytek a vybavení domácností objednat a koupit. Nikoli na počet vystavovatelů,“ zdůraznila Skórková.

Těší ji ale především rostoucí zájem veřejnosti a tady nárůst očekává. „Rádi bychom se letos dostali k číslu deset tisíc návštěvníků,“ doplnila.

Meat Design Ostrava je svým rozsahem, významem a zaměřením jednou z nejvýznamnějších akcí tohoto druhu v ČR a jediná v Moravskoslezském kraji. Vloni ji navštívilo na sedm tisíc platících diváků.

Součástí Meat Designu budou zajímavé přednášky a workshopy se špičkovými designéry z Česka i Evropy. První jména pořadatelé zveřejní v létě. Předcházet přehlídce bude 21. listopadu networkingové setkání odborníků, designérů, představitelů start-upů a zástupců firem. Diskuse by se měla zúčastnit také inovační centra nejen z Moravskoslezského kraje a ve spolupráci s nimi připraví pořadatelé také inovační soutěž.

Šárka Swiderová