Komorní koncert, který se odehrál v prostorách Janáčkovy konzervatoře, představil posluchačům vynikající ruské klavírní duo Iriny Silivanovové a Maxima Puryžinského, kteří během téměř desetileté společné umělecké činnosti vystoupili v mnoha zemích celého světa a úspěšně absolvovali řadu světových soutěží pro klavírní dua. Pro své ostravské vystoupení si interpreti zvolili velice náročný program, zajímavě sestavený z děl pro klavír na čtyři ruce v první půli večera a ze skladeb pro dva klavíry v části druhé. Po několika prvních taktech bylo zřejmé, že toto klavírní duo je ansámblem mimořádných kvalit. Dokonalou technikou, bezpečnou souhrou, ohromujícím rejstříkem dynamickoagogických nuancí, nadhledem a sympatickou muzikální zaujatostí si oba umělci získali publikum nejen v Schubertově Fantazii f moll op. 103, ale hlavně v suverénně přednesených pěti Uherských tancích Johannesa Brahmse.

Druhá polovina koncertu se oproti první – komornější – nesla v duchu velkých dvouklavírních děl, typických až orchestrální zvukovostí. Od Borodinových Poloveckých tanců program gradoval přes druhou Suitu Sergeje Rachmaninova až k Ravelově zvukově mohutné taneční stylizaci La Valse a nutno zdůraznit, že ve všech zmiňovaných dílech si oba pianisté opravdu užívali všech zvukových možností obou koncertních klavírů, které jim velký sál na Janáčkově konzervatoři nabídl.

Jejich projev nesl nepřehlédnutelnou „pečeť ruské klavírní školy“, typické brilantní technikou, velkou tónovou kulturou, silným vnitřním napětím, bohatou citovostí a velkorysým tempem změn.

Ke cti ostravského publika budiž řečeno, že rozpoznalo světovou úroveň obou interpretů a po zásluze je odměnilo „standing ovation“, jimiž si vyžádalo ještě přídavek. Slovanský tanec Antonína Dvořáka tak byl opravdovou tečkou za večerem, který se rozhodně zařadil mezi ty nezapomenutelné.