Rok sladkých pokušení. Tak se jmenuje nová sezona Komorní scény Aréna, která na podzim odstartuje hrou Plešatá zpěvačka, již napsal klasik absurdního dramatu Eugèna Ionesco. V režii Grzegorze Kempinského tak bude divákovi předvedeno, jak obtížné je odolat pokušení vést duchaplnou konverzaci.

„Toto drama jsme pojali trochu jinak. Přestože je zamýšleno jako poměrně komorní, uvádíme jej téměř jako celosouborovou hru se spoustou epizodních rolí, které byste v Ionescově textu hledali marně. Je ale nutné podotknout, že jsme nepřidali jedinou větu navíc," řekl Deníku dramaturg Komorní scény Aréna Tomáš Vůjtek.

Obrovskou hereckou příležitostí pro pánskou část souboru pak budou Hráči, komedie Nikolaje Vasiljeviče Gogola v režii uměleckého šéfa Arény Ivana Krejčího. Lákavým pokušením tady budou bezpracně získané peníze a s nimi i moc. Aby dámské části souboru nebylo líto, že si v jedné z her nezahrají, uvede Aréna i hru obsazenou čistě ženami Ženy a panenky, kterou přijede z Prahy nastudovat režisérka Viktorie Čermáková. Na pomezí hororu a grotesky se tak bude pojednávat o pokušeních, která mají ženy, a jež nejsou schopny až tak úplně realizovat.

Komorní scéna Aréna nezůstane nic dlužna ani české premiéře. V té představí jedinou hru ruské autorky Ludmily Ulické Ruská zavařenina. Tuto variaci na hry Antona Pavloviče Čechova s hereckým souborem Arény nazkouší Ivan Rajmont.

Nové předplatné

Novinky se ale nebudou týkat jen repertoáru. Komorní scéna Aréna vychází vstříc i několika požadavkům diváků na předplatné. „Jedním z nich je vytvoření skupiny dopoledního předplatného pro ty, kteří nemohou či nechtějí navštěvovat divadelní představení večer. To je určeno především pro studenty vysokých škol, rodiče na rodičovské dovolené nebo seniory. Rodiče s dětmi mohou navíc využít hlídání dětí v Monty scéně na Černé louce," popsala ředitelka Komorní scény Renáta Huserová s tím, že hlavní novinkou bude zavedení kuponového předplatného. „Diváci tak budou mít možnost zakoupit si kuponovou knížku a díky ní si sami vybrat, které inscenace a kdy navštíví, a za velmi výhodnou cenu," upřesnila Huserová a dodala, že exkluzivní premiérové předplatné a tradiční předplatné podle konkrétního hracího dne dále zůstává.

Aréna na tramvajích a chodnících

Rok sladkých pokušení bude podporovat i nová reklamní kampaň. „Fotograf Radovan Šťastný nám udělal sérii portrétových a skupinových fotek v duchu filmů třicátých. let. Kromě plakátů ale budou i na a ve vozidlech MHD," řekla Deníku mluvčí Arény Alice Taussiková s tím, že rozeslali i krátké stylizované spoty do rozhlasu. „Navíc plakáty se budou průběžně střídat, a tím vyprávět svůj příběh. Nejprve to bude série krásných lidí, salonních elegánů a krásek, kteří skončí zamazaní od dortu. I tady tak figuruje téma sladkého pokušení," vysvětlila Taussiková.

Komorní scéna Aréna také připravuje reklamu na chodníky v Komenského sadech. Ta by měla nalákat hlavně mladé diváky a ukázat jim cestu nejen do přírody, ale i do nejmenšího ostravského divadla.