V užší nominaci má čtyři želízka v ohni Martinu Šnytovou, sólistku souboru opereta/muzikál, za roli Fanny Briceové v muzikálu Funny Girl, tanečnici Amelii Waller za postavu Tuláka v baletním představení Tulák, a Kokiho Nishioku, současného sólistu ostravského baletu, za roli Chaplina ve stejné inscenaci. Také Iordanka Derilova, sólistka ostravské opery, může získat ocenění za postavu Renaty v Prokofjevově opeře Ohnivý anděl. Včera jsme uveřejnili povídání s Martinou Šnytovou, dnes přinášíme rozhovor s dalšími třemi nominovanými umělci, kterým jsme položili tři stejné otázky.

Jaká byla vaše první reakce, že jste v užší nominaci na Cenu Thálie?

Amelia Waller, tanečnice: Nemohla jsem tomu uvěřit to byla moje první reakce na obdržení zprávy, že jsem byla nominována na Cenu Thálie. Ještě nikdy jsem za svůj taneční výkon nezískala žádnou nominaci v žádné soutěži, což bylo pro mě velmi smutné…

Iordanka Derilova, pěvkyně: Má reakce na tak úžasné zprávy a tak krásné překvapení byla samozřejmě velmi radostná. Jsem moc šťastná, že mě Herecká asociace poctila hlavní nominací.

Koki Nishioka, tanečník: Doposud jsem nevěděl o udělování Cen Thálie, slyšel jsem o tom poprvé, takže nejprve bylo ticho a pak, když jsem se dozvěděl, jak skvělá je to cena, pocítil jsem velkou radost.

Iordanka Derilova na civilním snímku. Jste spokojeni, že jste byli nominováni právě za tyto role?

Amelia Waller: Jsem velmi ráda, že jsem nominována na tuto cenu právě za postavu Tuláka. Vždy je skvělé, když si vás odborná kritika všimne a ocení to, do čeho jste tolik investovali. Být umělcem není vždy snadné, za svou práci jsme často kritizováni, a nebrat si to někdy osobně může být často těžké, a proto když diváci reagují pozitivním způsobem a dostanou něco skrze váš výkon, je to nesmírně potěšující.

Iordanka Derilova: Role Renaty byla pro mě jedna z nejsložitějších rolí při nastudování. Stála mě hodně úsilí, mohu říci, i bezesných nocí, protože ta hudba vám nedává pokoj a slyšíte ji pořád v hlavě (úsměv). Jednak Prokofjeva hudba je hodně složitá, pokud jde o harmonickou a rytmickou strukturu, v níž lze využít bohatou paletu technicko-pěveckých dovedností. A role Renaty je specifická, nestandardní, psychologická, vysoce expresivní a radikálně se odlišuje od ostatních postav. Renata vyžaduje od počátku obrovské soustředění spojené s hudbou, spoustou textů, stavem mysli, fyzickou, emocionální a duševní energií a vytrvalostí. Právě proto mě moc těší, že jsem dostala nominaci za tuto roli, je to pro mě uznání za dobře odvedenou práci. Děkuji také panu dirigentovi Robertu Jindrovi a panu řediteli Jiřímu Nekvasilovi za pozvání pracovat na této opeře.

Koki Nishioka: Samozřejmě jsem velmi rád, že jsem dostal nominaci, protože jsem chtěl tančit tuto roli. Bylo to poprvé, co jsem tančil současný tanec. Měl jsem strach, jestli to dokážu, nebo ne. Ale jsem nominován, takže jsem opravdu rád, že jsem za tento výkon oceněn.

Jaké jsou vaše nejbližší umělecké plány?

Amelia Waller: Mé bezprostřední plány jsou začít učit tanec, tedy nejenom základy taneční techniky, ale pracovat s lidmi na zajímavých příbězích, v nichž se používá i jiných druhů umění, tak jak to bylo v případě Chaplina. Také se chci zapojit do různých uměleckých projektů, včetně filmu, fotografování a živého divadla.

Iordanka Derilova: Koncem ledna jsem měla premiéru inscenace Trubadúr Giuseppe Verdiho a právě se připravuji na roli Marie v opeře Der Diktator, kterou složil Ernst Krenek a těším se samozřejmě na další reprízy Nabucca v Ostravě.

Koki Nishioka: Budu se i nadále snažit předvádět divákům dobré taneční výkony. Chci se naučit od choreografů spoustu věcí. Chcete- -li získat novou příjemnou zkušenost, musíte vyzkoušet jiné druhy tance.