Předchozí
1 z 5
Další

Celý den ve vlacích ČD

Bohumín - Pardubice - Praha - Pardubice - Praha - Svinov - Studénka - Svinov - Praha - Pardubice - Praha - Ústí nad Orlicí/Město - Praha-Řevnice - Praha-Smíchov - Praha-Bohumín. To je itinerář železniční anabáze Richarda Sopucha: „Čistý čas jízdy byl 21 hodin a 18 minut, zbytek zabraly přestupy. Z nádraží jsem poznal jen perony, kterými jsem probíhal, abych stíhal přípoje.“

  Celý den ve vlacích ČD: 2252 kilometrů, nový český rekord!Zdroj: Archiv Richarda Sopucha

Devětatřicetiletý servisní technik z Ostravy-Bělského lesa vlaky využívá rád a často. Považuje se za železničního fandu, což připisuje faktu, že vyrůstal v Příboře u kolejí a přejezdu. „Vyjížděl jsem z Bohumína ve 3.23 ráno a do Bohumína se vracel další den ve 3.09. Zůstala mi tím pádem i časová rezerva, ale tak brzy žádný spoj nikam nejel…“ popisuje s tím, že střídal pendolina, rychlíky, osobáky i motoráky. Výhradně však od českého národního dopravce. Nejvíce času samozřejmě na hlavním železničním tahu Praha - Ostrava.

  Celý den ve vlacích ČD: 2252 kilometrů, nový český rekord!Zdroj: Archiv Richarda Sopucha

„Ve vlacích jsem paradoxně neměl čas si odpočinout, spát nebo si cestování jen tak užívat. Musel jsem si pozorně hlídat dění na trati i možná zpoždění a podle toho elaborovat, jakým směrem se dále vydám,“ říká nový český rekordman. Nápad na vytvoření vlastního zápisu u Agentury Dobrý den z Pelhřimova dostával ostatně právě při jízdě vlakem.

  Celý den ve vlacích ČD: 2252 kilometrů, nový český rekord!Zdroj: Archiv Richarda Sopucha

„První pokus s parťačkou Šárkou Červenkovou nebyl úspěšný, a to kvůli poruše lokomotivy, která měla přijet ze Slovenska. Bylo z toho jen 1965 kilometrů,“ upozorňuje. Napodruhé to vyšlo má na kontě 2252 kilometrů (překonává prosincových 2232 kilometrů jiných cestovatelů) a pro uznání rekordu předkládá jízdenky, fotky i GPS souřadnice.

Ilustrační fotoZdroj: Deník/Pavel Sonnek

„Měl jsem celodenní vlakovou jízdenku, která ale platila pouze do půlnoci. Tak jsem si na poslední spoj musel koupit novou. Když mi vyšel čas, propagoval jsem mezi spolucestujícími dárcovství krve,“ dodává rekordman v jízdě vlakem. Nevylučuje, že někdy podnikne výpravu delší a daleko dobrodružnější procestuje po železnici celé Rusko.

Ilustrační foto - železniční traťZdroj: Deník / Veronika Zimová