Předchozí
1 z 5
Další

Ivana Blažková se kadeřnictví vyučila a působila v prestižním Salonu Eva naproti OC Laso.

Kadeřnický salon s více než padesátiletou tradicí provozuje i dnes, sídlí však nedaleko Kuřího rynku v ulici Na Hradbách.Na nedostatek klientů si majitelka Salonu Eva nestěžuje. Zároveň říká, že s dobou, kdy salon sídlil přímo na náměstí, se to dnes srovnávat nedá. Dříve bylo centrum Ostravy daleko živější a pohybovalo se tu obrovské množství lidí. Takže logicky i více lidí v centru nakupovalo a využívalo nabídky služeb,“ vysvětluje Ivana Blažková.

Jak dodává, pro salon jsou klíčoví stálí zákazníci. „Ti nás drží. Když jsou u nás spokojeni a doporučí nás svým známým, získáváme nové klienty,“ přidává další postřeh majitelka salonu.

Co by měl ovládat dobrý kadeřník? Podle Ivany Blažkové je velmi důležité přihlédnout k individualitě zákaznice či zákazníka. „Je třeba odhadnout, co bude pro vlasy našeho klienta nejlepší a poradit. Vlasy je třeba umýt, ostříhat, upravit střih, vyfénovat podle kvality vlasů do sucha, přitom je samozřejmě třeba vyhovět požadavkům klienta. Vlasy by měly být takzvaně v pohybu a účes by měl vypadat přirozeně,“ upozorňuje Ivana Blažková.

Ta je přesvědčena, že každý kadeřnický salon by měl mít svou povahu. „V každém kadeřnictví pracují trochu jinak. Salony se liší, třeba i prostředím, přístupem ke klientům, rozsahem služeb. I vztahy na pracovišti mohou být v různých salonech odlišné,“ je přesvědčena zkušená kadeřnice.

Úspěch v každém druhu podnikání je podle ní podmíněn kvalitou práce a přístupem ke klientovi. „Nikdy jsem neměla své podnikání postavené na vysoké ceně, ani jsem nechtěla žádné VIP kadeřnictví. Chtěla jsem, aby naše služby byly dostupné všem. Zároveň je ale jasné, že se musíte chovat ekonomicky tak, abyste neprodělávali,“ dodává s úsměvem majitelka Salonu Eva.