„Stojvedoucí vypověděl, že si všiml při průjezdu stanicí rychlostí zhruba 135 kilometrů za hodinu toho, že mostní konstrukce před ním se zhoupla a začala padat. Použil rychlobrzdu a schoval se ve strojovně. Za šest vteřin došlo k nárazu při rychlosti asi 120 kilometrů v hodině,“ sdělil Jan Kučera, náměstek generálního inspektora Drážní inspekce. „Už se s tím nedalo nic dělat. Už nikdy nenastoupím do vlaku,“ řekl novinářům strojvůdce mezinárodního rychlíku.

Při nehodě vykolejila lokomotiva a čtyři vozy vlaku EuroCity, dále na sousední koleji vykolejily tři vozy nákladního vlaku. „Škoda na soupravě mezinárodního vlaku EuroCity byla odhadnuta na 105 miliónů korun, na nákladním vlaku na 6 milionů korun a na kolejích na 10 milionů korun,“ uvedl dále Kučera.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události má Drážní inspekce na místě střetu tři vrchní inspektory a generálního inspektora. Přestože se šetření teprve rozbíhá a tudíž na stanovení přesné příčiny je ještě brzy, s největší pravděpodobností nebude vina na straně strojvedoucího­.