Do konce roku mají být v tomto místě označovaném jako myší díra instalovány elektronické optické závory, a to hned ve dvou úrovních.
„V první budou optické závory umístěny v dostatečné vzdálenosti před místem, kde má nadměrné vozidlo poslední možnost odbočit před podjezdem na náhradní trasu,“ uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská s tím, že ve chvíli, kdy vyšší vozidla protnou optickou závoru, automaticky se aktivuje speciální proměnná dopravní značka. „Je sestavená z vysoce svítících zobrazovacích prvků LED. Bude obsahovat nápis „EXIT“, symbol dopravní značky zakazující jízdu vozidel vyšších, než je povoleno, s vyznačením vzdálenosti a oranžovou šipku ukazující směr objížďky,“ vysvětlila Vojkovská.
Když nezastaví…
Pokud automobil i přesto pojede dál, aktivuje druhou optickou závoru v těsné blízkosti samotného podjezdu. Vzápětí dojde ke spuštění návěstidla. „Varovné návěstidlo obsahuje dvě červená střídavě přerušovaná světla umístěná vedle sebe,“ doplnila Vojkovská. Prostory podjezdů budou monitorovány kamerovým systémem celoměstského informačního systému Ovanet. Náklady činí pět a půl milionu korun.
Časté havárie
Každým rokem v podjezdu na Hlučínské ulici uvízne několik desítek nákladních vozidel, jejichž řidiči špatně odhadli výšku. Většinou stačí vypuštění pneumatik a opatrné vycouvání, někdy je však nutná i pomoc hasičů se speciální vyprošťovací technikou. Havárie vesměs končívají zdemolovanými kabinami nebo poškozeným nákladem.
Někdy jde ale doslova o život. Jeden z hrůzostrašně vypadajících karambolů se stal vloni na podzim. Naštěstí obešel „jen“ s lehčím zraněním hlavy a šokem. Drama začalo ve chvíli, kdy v podjezdu zůstal stát zahraniční kamion Scania. Řidič vyvázl bez zranění, zcela si však zničil návěs. Hůře dopadl řidič osobního auta Renault 19, které jelo za kamionem. Muž nestihl zabrzdit a vozidlo se doslova nabodlo na zbytky konstrukce návěsu Skanie. Motorista utrpěl poranění hlavy. V šoku vylezl z auta a utekl na blízkou benzinovou pumpu.