Škoda na autě i mostní konstrukci je odhadována na desítky tisíc korun. Pruh ve směru na centrum Ostravy byl na desítky minut uzavřen. Motoristé museli využít střední část podjezdu, určenou tramvajím a rozměrnějším vozidlům.

Každým rokem v podjezdu na Hlučínské ulici uvízne několik desítek nákladních automobilů. Většinou stačí vypuštění pneumatik a opatrné vycouvání, někdy je však nutná i pomoc hasičů se speciální vyprošťovací technikou. Havárie vesměs končívají zdemolovanými kabinami nebo poškozeným nákladem. V několika případech však došlo i ke zraněním.

Ostravský magistrát již dříve uvedl, že v těchto místech hodlá vybudovat bezpečnostní systém, který by řidiče před nástrahami podjezdu varoval. Mělo by jít o elektronické optické závory, a to hned ve dvou úrovních.

„V první budou optické závory umístěny v dostatečné vzdálenosti před místem, kde má nadměrné vozidlo poslední možnost odbočit před podjezdem na náhradní trasu,“ uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská s tím, že ve chvíli, kdy vyšší vozidla protnou optickou závoru, automaticky se aktivuje speciální proměnná dopravní značka. Na ní se rozsvítí nápis EXIT a další varovné symboly. Chybět nebude ani šipka ukazující směr objížďky.

Pokud automobil i přesto pojede dál, aktivuje druhou optickou závoru v těsné blízkosti samotného podjezdu. Vzápětí dojde ke spuštění návěstidla na portálu podjezdu nad příslušným jízdním pruhem. „Varovné návěstidlo obsahuje dvě červená střídavě přerušovaná světla umístěná vedle sebe,“ doplnila Vojkovská.

Prostor u podjezdu bude monitorovat kamerový systém celoměstského informačního systému Ovanet. Náklady činí pět a půl milionu korun. Provoz by měl být zahájen v letošním roce. Stejný zabezpečovací systém bude spuštěn i v další ostravské myší díře – u nákladního vlakového nádraží na Mariánskohorské u­lici.