Někteří bruslaři si počínají velmi nezodpovědně. Potvrzuje to i nezvyklá dopravní nehoda, kterou během velikonočních svátků vyšetřovali ostravští policisté. K havárii došlo v podvečerních hodinách na ulici 1. máje v Ostravě-Mariánských Horách. Čtyřiadvacetiletý bruslař vyjíždějící z Průmyslové ulice se vřítil před vozidlo Opel Vectra, za jehož volantem seděl devatenáctiletý mladík. Řidič ve snaze zabránit srážce strhl volant ke středu silnice. Inlajnistu přesto zachytil a odhodil na zem. Jak uvedla mluvčí ostravské policie Gabriela Holčáková, muž dopadl přímo do tramvajového kolejiště. Naštěstí tudy žádná souprava neprojížděla. Tramvajová doprava musela být na několik desítek minut přerušena.

Na místo během chvilky dorazili policisté, kteří bruslaři poskytli první pomoc a poté jej předali do péče přivolané osádky sanitky.

Muž mimo jiné utrpěl poranění hlavy, bylo zde i podezření na otřes mozku. Záchranáři jej uložili do vakuové matrace a přiložili mu krční límec. Poté jej dopravili na traumatologickou ambulanci Městské nemocnice v Ostravě-Fifejdách. Mladík si z průběhu nehody nic nepamatoval.

Motorista vyvázl bez zranění. Dechová zkouška na alkohol byla u řidiče negativní, zda pil bruslař, bude jasné až po rozboru krve. Nehoda je zatím kvalifikována jako přestupek proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. Vše nasvědčuje tomu, že viníkem karambolu je neopatrný bruslař.

Podle mluvčího moravskoslezských záchranářů Lukáše Humpla se mnozí bruslaři chovají velmi nezodpovědně. Řada z nich nepoužívá přilby ani chrániče, někteří z nich jsou schopni jet po silnici mezi vozidly.

„Přilby a chrániče by měly patřit do výbavy každého bruslaře. Při pádech totiž mohou zabránit velmi vážným poraněním,“ řekl Humpl s tím, že u bruslařů bez helem často dochází k závažným poraněním hlavy, která mohou zanechat trvalé následky nebo dokonce skončit smrtí. V paměti zůstává předloňský případ, kdy devatenáctiletá bruslařka spadla v Ostravě na zem. V kritickém stavu byla převezena do nemocnice, kde později – i přes veškerou snahu lékařů – zraněním podlehla.

Jak zdůraznil Humpl, důležité jsou i chrániče na rukou a nohou. „Poranění končetin jsou při pádech poměrně častá,“ vysvětlil Humpl. Výsledkem bývají zlomeniny, naraženiny a odřeniny.

Podle Humpla by se inlajnisté měli projíždět pouze tam, kde nehrozí srážka s vozidly. „V každém městě existuje dost takovýchto bezpečných míst,“ uzavřel Humpl.