Kposlednímu červencovému dnikriminalisté z Krajského ředitelství policie Severomoravského kraje vyslechli sto osmdesát osob, avšak jedinými obviněnými i nadále zůstávají dva inženýři z firmy Společnost Bögl & Krýsl, která jako subdodavatelská firma zajišťovala vysouvání mostu. Již týden po nehodě je policie obvinila z trestného činu obecného ohrožení.

Kriminalisté již mají na stole také všechny znalecké posudky. „Vyšetřování se opírá o sedm znaleckých posudků, které byly vyžádány z různých oborů,“ potvrdila Miroslava Michálková Šálková, tisková mluvčí vyšetřovacího týmu Comenius. Do případu a jeho objasnění tak zasahují experti z oboru zdravotnictví, hydraulických a zvedacích zařízení, geodézie a kartografie, stavebnictví či bezpečnosti práce. Právě znalecký posudek z oboru bezpečnosti práce obdržel vyšetřovací tým 22. července jako poslední.

„V těchto dnech kriminalisté zkoumají trestní odpovědnost dalších osob a je předpoklad, že v řádu několika týdnů bude v této věci rozhodnuto,“ dodala mluvčí Michálková Šálková.

Škody činí sto sedmdesát milionů

Největší železniční nehoda v České republice si vyžádala osm obětí, deset cestujících bylo těžce zraněno, dalších více než osmdesát osob utrpělo středně těžká a lehká zranění.

Obrovské škody vznikly také na majetku, které se vyšplhaly k částce téměř sto sedmdesát milionů korun. Z toho bezmála sto čtyřicet milionů na majetku Českých drah, na dalších dvanáct a půl milionu korun vyčíslila škody společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava, která měla rekonstrukci mostu na starost. Nemalé škody vznikly také Moravskoslezské­mu kraji.

Ostravská stavební společnost nakonec postavila i nový most, jehož otevření se studénečtí občané dočkali před několika dny.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY ČTĚTE ZDE!