Úspěšné dva víkendy za sebou mají jezdci stáje Palmi Motorsport. Začátkem června se David Palmi a Jakub Horák představili v Mostě v dalším podniku mistrovství republiky Divize 2 a dokázali, že patří k české formulové špičce. V prvním závodě získali se z vítězství radoval Palmi, na stupně vítězů se dostal i Horák.
Během druhého tréninku začaly na mostecký okruh padat kroupy a jízdy byly proto zastaveny. Palmimu bohužel nestačil včas přezout pneumatiky. Výsledkem bylo čtvrté místo hned za týmovým kolegou Horákem.
Start závodu ale vyšel Palmimu na jedničku. Okamžitě se probojoval na druhou pozici a při nájezdu do retardéru využil chyby Kostruha a protlačil se na první místo. To udržel až do cíle. Horák mezitím bojoval s Kostruhem, ten si však zkrátil trať a musel si odpykat penalizaci. Horák se tak mohl radovat z pódiového umístění.
Ve druhém závodě se jezdcům ostravské stáje už tolik nedařilo. „Po startu mě soupeři sevřeli. Pokusil jsem se je objet, ale vytlačili mě mimo dráhu a tím jsem ztratil pozice. Potom jsem tři kola před cílem dostal defekt a musel jsem ze závodu odstoupit,“ řekl smutně Palmi. Horák bojoval o druhé místo, ale po souboji s Tlustým se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
V minulém týdnu pak tým zavítal na maďarský Hungaroring, kde zúčastnil závodu zónového mistrovství střední Evropy. „Hodně jsme se tady těšili. Byla to pro nás premiéra na téhle trati, kde se za necelé dva měsíce pojede závod formule jedna,“ zmínil Palmi.
Startovní pole třídy volné formule do 2000cm3 bylo opravdu nabité. Vedle Formule Renault se zde představily také vozy Formule Nissan a především nejsilnější Formule 3.
V kvalifikaci Horák vybojoval sedmé místo, Palmi skončil hned za ním. První závod byl už od hodně startu dramatický. První dvě kola se stále měnilo pořadí. Horák si v souboji s Tlustým poškodil zadní křídlo a se silně přetáčivým vozem dojel na osmém místě. Palmi se dokázal probojovat až na pátou příčku, kterou uhájil až do cíle.
Trénink na druhý závod se Palmimu o poznání vydařil, zajel pátý nejrychlejší čas. Horák se však kvůli problémům s motorem nezmohl na lepší než desátou pozici. Mechanikům se nepodařilo motor opravit a pro Horáka závod předčasně skončil. Palmi kvůli souboji s Tlustým ztratil hned po startu několik pozic. Po několika kolech se však vrátil zpět na pátou příčku. Chvíli poté však na trať vytekl oleje z jedné z formulí Nissan a na trať musel Safety car. Po restartu Palmi chyboval a propadnul se na šesté místo, na kterém vydržel až do cíle.
„Představa, jak se po téhle trati prohánějí formule jedna je pro mě opravdu neskutečná. Hungaroring je podle mě až příliš technický a úzký okruh pro takové vozy. Předjíždění je tady hodně obtížné a proto má na umístění velký vliv už kvalifikace,“ prozradil zákeřnosti maďarské trati Palmi. Nyní čeká členy ostravské stáje delší pauza. Na okruhy vozy Palmi Motorsport vyjedou opět až 23. července v polské Poznani.
Zdeněk Janiurek, ml.