Mezinárodní posádka K&K Racing tým, v níž má už několik let pevné místo také ostravský automobilový závodník Petr Válek, touží dobýt dubajský okruh v šestém ročníku vytrvalostního závodu Dunlop 24H Dubai, který startuje už ve čtvrtek 13. ledna oficiálními tréninky a kvalifikacemi. Samotný závod bude odstartován v pátek úderem čtrnácté hodiny.

„V přípravě jsme šli důsledně do všech detailů,“ hlásí už místa konání tradičního závodu Marcel Kusín, týmová jednička a majitel stáje. „Vůz BMW 130i, který jsme opět přihlásili do třídy A4, je v podstatě nově postavený a další auto máme připravené pro potřebu náhradních dílů. Ale je to maraton, stát se může cokoli,“ doplňuje jeho parťák Válek, kterého v týmu bude během celodenního závodu ještě střídat kromě Kusína dvojice žen – Slovenka Michaela Pešková a Polka Karolina Czapka.

Složení letošního týmu je možná překvapivé, ale rozhodně to není z hlediska strategie krok do neznáma. „S oběma se známe z české scény, jsou šikovné. Karolina navíc dubajskou dráhu už okusila a Míša bude mít čas se okruh naučit,“ vysvětluje Kusín, který s Válkem už v Dubaji testovali. Bavorský vůz zkoušeli v pátek 7. ledna. „Na trati vše fungovalo, jak mělo. S Petrem jsme jezdili velmi podobné kvalitní časy, a to přesto, že jsme zatím jezdili na starých pneumatikách,“ líčí Kusín.

Letošní šesté arabské „čtyřiadvacítky“ se má podle posledních informací zúčastnit devadesát posádek, které budou pochopitelně, jak už to u takových závodů bývá zvykem, rozděleny hned do několika kategorií. „Velkými taháky jsou starty vozů Mercedes-Benz, které budou řídit multišampion DTM Bernd Schneider nebo Thomas Jäger, již patří v Německu mezi absolutní špičku pilotů cestovních i formulových vozů,“ představuje Válek pár jmen ze startovního pole, v němž bude kromě K&K Racing týmu i pár dalších českých jmen. Z těch nejznámějších lze vyjmenovat Tomáše Engeho (Mosler MT 900), Jarka Janiše (Porsche 997 Cup) či trojici Petr Charouz, Petr Šťovíček a Jakub Knoll (Lamborghini Gallardo).

Petr Válek společně s Marcelem Kusínem měli velké ambice už v loňském roce. A dlouho to vypadalo, že by je mohli i naplnit. Ale nakonec se museli po dvou haváriích tehdejších kolegů spokojit až se třetím místem ve vlastní třídě. „Tenkrát jsme měli vůz hodně poničený a s jeho opravami jsme ztratili až příliš mnoho času. Snad se nám podobné trable tentokrát vyhnou,“ přejí si společně Válek s Kusínem doslova pár hodin před startem Dunlop 24H Dubai 2011.