Pátý tým letošní basketbalové Mattoni NBL Nový Jičín ve čtvrtek 28. června oficiálně představil nového strategického partnera, kterým se stala ostravská firma Geofin podnikatele Daneše Zátorského. Novojičínský klub se tak přejmenuje z Mlékárny Kunín na Geofin Nový Jičín. „V oblastech, kde podnikáme, chceme podporovat kulturu a sport. Nový Jičín žije dlouhá léta především basketbalem, a proto jsme využili nabídky basketbalového klubu Nový Jičín finančně ho dlouhodobě podpořit,“ uvedl generální ředitel Geofinu Daneš Zátorský. „Tato spolupráce má pro nás velký význam, protože Mlékárna Kunín vyrostla nejen díky svým výrobkům, ale hlavně díky basketbalu. Naše spojení bude prospěšné pro obě strany,“ dodal Zátorský.

Prezident basketbalového klubu Nový Jičín Miloš Vajgl se snažil omluvit nepříliš povedenou poslední sezonu, kdy BC Nový Jičín, ještě pod názvem Mlékárna Kunín, skončil nejhůře ve své patnáctileté historii - na pátém místě, když vypadl ve čtvrtfinále s pozdějším finalistou A Plus Brno. „Minulá sezona byla složitá. Od jejího počátku jsme věděli, že hlavní sponzor Mlékárna Kunín už nechce pokračovat ve spolupráci. Vedle zajišťování naší existence v rozehrané soutěži, která neskončila podle našich představ, jsme museli řešit i budoucnost klubu. Alespoň tuto stránku jsme dokázali vyřešit k našemu uspokojení,“ vypověděl Vajgl. „Jsme rádi, že jsme našli partnera z našeho regionu, který má zájem o dlouhodobější spolupráci. My se nyní musíme snažit vést sportovní stránku klubu tak, aby byl náš nový partner spokojený,“ řekl prezident klubu Vajgl.

Klubové barvy, tedy bílá a oranžová kombinace pro domácí zápasy a černo-oranžové dresy pro utkání na palubovkách soupeřů, zůstávají. Nemění se ani roční rozpočet, jenž se bude stále pohybovat okolo patnácti milionů korun. „Deset milionů zajistí Geofin a zbylých pět my. Jedinou viditelnou změnou bude výměna loga hlavního sponzora na dresech,“ vysvětlil novojičínský basketbalový prezident.