Také Loprais Tatra Team z Frenštátu pod Radhoštěm finišuje z přípravami a od dnešního dne testují své vozidla v tuniské poušti. Před odjezdem do Afriky se Lopraisovci už byli podívat v okolí Senice na Slovensku a v Mohelnici. Po druhém testu byl pilot závodního speciálu Tatra 815-2 ZO R45 12400 4x4.1 Aleš Loprais spokojen. „Auto se chová přesně tak, jak by mělo. Ovládání tak trochu připomíná motokáru. K výraznému zlepšení došlo zejména při skocích a následných dopadech.“ Další připravovaná testování v Tunisu by měla důkladně prověřit všechny systémy auta. Ostatně dokážete si představit lepší přípravu na Dakar než v horké poušti?“

Tým dnes odjíždí do Tunisu. „V průběhu testování důkladně prověříme všechny systémy zcela nového ostrého speciálu. Do konce roku stihneme ještě jedno testování na Slovensku a pak nás již čeká odjezd, technické přejímky a start,“ uvedl Ladislav Lála z Loprais Tatra Teamu.

Změněné technické předpisy kategorie kamionů a zavedení prestižní třídy vozů kategorie Superproduction si vyžádaly zásadní technické inovace u všech, kdo pomýšlejí na přední příčky. „Loprais Tatra Team nemůže být výjimkou, a proto už v polovině září vyjel z dílny zcela nový závodní vůz, se kterým tým hodlá navázat na úspěšné vystoupení z loňského ročníku dakarské Rallye,“ řekl Lála.

Nový automobil, který bude opět pilotoval Aleš Loprais, reflektuje především předpis o změně polohy motoru u vozů kategorie Superproduction. „Nový vůz ukazuje velký potenciál, posunutí motoru směrem vzad se pozitivně projevilo na zatížení přední nápravy, a tím i na jízdních vlastnostech,“ shrnuje své dojmy manažer týmu Milan Loprais.

Vůz vyjede na dakarské tratě s posádkou Aleš Loprais, Petr Gilar a Ladislav Lála. „Cítíme, že jdeme správnou cestou k tomu, být na Dakaru plně konkurenceschopní, nové auto se jeví opravdu nadějně,“ říká řidič Aleš Loprais,“těšíme se na jeho další vývoj.“

„Protože na Dakaru hraje dnes kvalitní servisní zázemí zcela zásadní roli, bude nový speciál v bivaku jištěn hned dvojicí servisních kamionů,“ přiblížil Lála.

První, Tatra 815 4x4, je vozidlem, které poslední dva roky tým nasazoval jako závodní. Bude osazen přepracovanou skříňovou nástavbou, která kromě nezbytného uložení náhradních dílů nabídne závodní posádce také azyl v podobě improvizované ložnice. Transport těžkých náhradních dílů bude zajišťovat tradiční Tatra 815 6x6, přezdívaná Babča. Tým bude i letos doprovázet na Dakaru novinářský press car Nissan Navara, řízený Karlem Lopraisem.