Je to sotva měsíc, co skončila Rallye Dakar 2015, přesto tým Bonver Dakar Project, jemuž šéfuje ostravský podnikatel Tomáš Vrátný, jenž navíc působí jako řidič jednoho ze závodních vozů, už zahajuje přípravu na nadcházející ročník nejnáročnější motoristické soutěže na světě.

A jak slíbil po návratu z Jižní Ameriky, už pracuje na čtvrtém dakarském speciálu tatrovky. „Další Jamalka je součástí plánovaného programu týmu Bonver Dakar Project po návratu z Rallye Dakar 2015. Tu dokončily všechny tři mezinárodní posádky největšího a nejpočetnějšího českého týmu. Tomáš Vrátný dojel čtrnáctý, Robert Jan Szustkowski devatenáctý a Artur Ardavičus dvaadvacátý," říká Vojtěch Svoboda, PR manažer týmu.

Na letošní Dakar jeden z největších týmů vyjel se třemi auty. „Ty na první pohled vypadaly téměř stejně, ovšem lišily se ve spouště podstatných technických detailů," vysvětluje šéftechnik týmu Bonver Dakar Project Milan Holáň, jenž seděl v lednu ve voze právě se zmiňovaným Tomášem Vrátným.

Tyhle odlišnosti měly hned několik důvodů. „Chtěli jsme porovnat fungování jednotlivých technických uzlů v náročných podmínkách typických pro Dakar. Testovali jsme odlišné způsoby motorové zástavby, brzdy, různé tlumení a další technické záležitosti," pokračuje Milan Holáň a vzápětí doplňuje: „Víme, jaké části fungovaly nejlépe na každém z našich závodních aut. Tyto informace zohledníme při jejich úpravách i při stavbě nového auta. Chceme, aby všechna čtyři auta vypadala stejně a byla identická nejenom z grafického, ale i z technického hlediska."

O tom, kdo nakonec usedne do nové tatrovky, která znovu ponese název Jamal, zatím není rozhodnuto. „Jsme v kontaktu s několika domácími i zahraničními jezdci," tvrdí šéf týmu Bonver Dakar Project Tomáš Vrátný. „Máme pevný týmový základ v podobě tří Jamalek, kromě nich máme k dispozici ještě tatry v trambusovém provedení. S Mariem Kressem a jeho týmem MKR Technology navíc spolupracujeme na koncepci rovné nápravy, takže máme z čeho vybírat," pochvaluje si Tomáš Vrátný.

Zatímco Milan Holáň připravuje vše potřebné pro postavení čtvrtého auta, šéf týmu zahajuje přípravu v dunách. „Rozhodli jsme se, že jakmile opravíme naše auta po návratu z Dakaru, pošleme dvě z nich do Dubaje, kde máme vytvořené tréninkové centrum a maximální zázemí pro trénování v dunách. Vzhledem k tomu, kolik aut máme k dispozici, můžeme souběžně trénovat v Dubaji i startovat na menších vytrvalostních soutěžích tady v Evropě," dodává Tomáš Vrátný.