Jako první začne přijímat dělníky na pozice předáků a mistrů, do konce letošního roku jich chce nabrat asi 300. Začátek náborové kampaně dělnických profesí firma spojí o tomto víkendu v Ostravě s předvedením modelu Hyundai i30, který se začne prodávat v ČR od pondělka. Zároveň bude vozem, s jehož výrobou nošovická továrna začne jako první, řekl novinářům mluvčí firmy Petr Vaněk.

Továrnu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku staví Hyundai od března. Nyní má automobilka v Česku 205 zaměstnanců na manažerských a administrativních postech. Nábor dělníků zahájí podle Vaňka ve spolupráci s úřady práce v regionu tak, aby koncem příštího roku zaměstnala zhruba 2000 dělníků.

"Zkušební výroba modelu i30 začne v Nošovicích od září 2008 a sériová od března 2009, budeme ho vyrábět v počtu 100 000 kusů ročně," upřesnil. Nový model se podle něj zatím vyrábí jen v Koreji, kde jeho sériová výroba začala zhruba před měsícem. Nová továrna automobilky Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku by měla pro evropský trh produkovat až 300 000 aut ročně ve třech typech. "Druhým typem bude auto v segmentu B v kategorii MPV, rodinné vozidlo. Třetím typem bude také MPV a segment B, ale to vůbec ještě není upřesněno," dodal.

Model i30 byl poprvé představen na letošním ženevském autosalonu. Nový vůz bude v nabité nižší střední třídě konkurovat například Volkswagenu Golf, Fordu Focus nebo Citroenu C4. Do stejné kategorie spadá i sesterská Kia Cee´d z žilinského závodu, která na stejném podvozku nabízí odlišný design.

Hyundai i30 by měl být v Česku k mání ve 12 provedeních s šesti různými motory. Základní provedení modelu 1,4 Classic vyjde na 344 900 korun, což je například o 65 000 korun méně, než je základní cena Fordu Focus. Golf je pak dražší o téměř 100 000 korun. Naopak Kia Cee´d je zhruba o 5000 Kč levnější.

Ve voze nebude standardně chybět například šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, palubní počítač, vestavěné autorádio a centrální zamykání. Za klimatizaci, kterou má například Golf v základní výbavě, se bude u Hyundai 25 000 korun připlácet.

Nošovická továrna by měla najet na plný výkon do roku 2011, kdy slibuje postupně zaměstnat až 3500 lidí. Do závodu pod Beskydami firma investuje 1,1 miliardy eur (asi 31 miliard korun). Podle Vaňka se konce června prostavělo 3,25 miliardy korun. Do začátku září by podle něj měly být opláštěny všechny výrobní haly.