Výstavba je rozdělena do dvou fází. První akce se týká zvětšení současné nákupní galerie směrem za multikino. Na čtyřech tisících metrech čtverečních postupně vznikne více než dvacet obchůdků, které budou pasáží propojeny se stávajícím areálem. „Dokončení této přístavby plánujeme na přelomu listopadu a prosince,“ sdělil Rostislav Novák, technický manažer TK Development, jež má výstavbu kompletně na starosti. Prý může jít až o pětadvacet krámků.

Druhá část projektu se týká vybudování takzvaného retailového parku. V místě, kde dříve byly autobusové garáže dopravního podniku, tak vznikne obchodní komplex určený větším prodejcům. Na místě bude dvanáct obchodů se samostatnými vstupy. Ty už však nebudou součástí galerie, ale bude se do nich vcházet přímo z parkoviště. Tato část stavby by měla být hotová již v září.

„Zatím jde vše podle plánu. Retailový park by měl být dostavěn 23. září,“ doplnil Novák. Zákazníci se mohou těšit na nabídku elektroniky, módy, nábytku, sportovního a dalšího zboží. „Víme, že jednou z podmínek oblíbenosti nákupu v obchodních centrech je i bezproblémová dopravní dostupnost a možnost parkování. Proto nabídneme i více než tři stovky nových parkovacích míst,“ dodal Novák.

Řízení a správu zajišťuje společnost EMCM. Obchodní manažer EMCM Martin Kubík uvedl, že loni ostravské obchodní centrum navštívilo 5,5 milionu lidí. Návštěvníci Futura tady utratili v prodejnách, do kterých není započítán hypermarket Tesco, přes miliardu korun.

Dvanáct metrů vysoká budova stávajícího nákupního centra Futurum v Ostravě se skládá z hypermarketu (14 500 m2) a nákupní galerie (18 400 m2) zahrnující pětašedesát obchodních jednotek. Součástí areálu je multikino s osmi kinosály. K dispozici je zde také takřka dva tisíce parkovacích míst.