Přibližně čtyřiaosmdesát procent turistů je pak ochotných návštěvu přírodních lokalit, pamětihodností a zajímavostí na severu Moravy a ve Slezsku doporučit svým známým. „Strategie kraje je postavená na podpoře cestovního ruchu ve vybraných lokalitách, jako jsou například Osoblažsko, Bruntálsko, Krnovsko, Slezská Harta, Rýmařovsko, Praděd, Lysá hora, Pustevny či technické památky. Mimo to jdeme cestou oslovení potenciálních návěsníků ve vybraných destinacích Evropy a pro domácí i zahraniční turisty sestavujeme ucelenou nabídku možností kraje v oblasti cestovního ruchu – balíčky atraktivních možností pro volný čas, regeneraci i mírně adrenalinový sport,“ shrnul Pavel Drobil (ODS), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro ekonomický rozvoj.

Kraj hodlá pokračovat v propagaci, kterou letos zahájil v Holandsku. Navíc chce do zviditelnění regionu zapojit co nejvíce veřejných i soukromých subjektů. „K tomu slouží takzvaný Corporate Design Manual, což je dokument, který vznikl jako součást marketingu a jeho úkolem je sjednotit vizuální styl kraje a komunikovat jednotně i v oblasti cestovního ruchu,“ uvedl Drobil, podle kterého se od loňska zvýšil počet turistů směřující do regionu o více než patnáct procent, což je nejvyšší růst v rámci celé ČR.

Manuál stál kraj 700 tisíc korun. Do podpory cestovního ruchu a motivace turistů k cestám na sever Moravy a do Slezska letos vložil kraj zhruba třicet milionů korun. Jednalo se především o investice do zvýšení standardu služeb a výdaje na marketing a komunikaci. „Loni to bylo 110 milionů korun, ale většina peněz šla do mošnovského letiště, které se od loňského roku jmenuje podle Leoše Janáčka,“ zdůraznil Drobil.

Také město Ostrava se podílelo na marketingové komunikaci regionu v Holandsku. „Uvědomujeme si, že pro zahraniční návštěvníky mohou být velmi zajímavé technické památky a průmyslová tradice krajské metropole. Zejména Dolní oblast Vítkovic, ale také Hornické muzeum na Landeku, Důl Michal i halda Ema,“ sdělil Lukáš Ženatý (ODS), náměstek primátora pro majetek a finance s tím, že zájem turistů se bude pravděpodobně dále zvyšovat.

„V Ostravě se nyní staví několik hotelů. V případě, že by nebyl u turistů, jak z tuzemska, tak zahraničí o návštěvu kraje zájem, jistě by se hoteliéři k tomuto kroku neuchylovali,“ doplnil Ženatý. Všech těchto skutečností hodlají kraj a jeho metropole využít ke své další propagaci. Jednu z možností budou mít už na začátku příštího roku na mezinárodního veletrhu cestovního ruchu v Mnichově.