Hyundai se dosud dohodl na dodávkách s 59 výrobci autodílů. Většina jich působí ve vzdálenosti do 250 kilometrů od Nošovic. Dnes o tom informoval mluvčí automobilky Petr Vaněk. Hodnotu uzavřených kontraktů z konkurenčních důvodů odmítl uvést.

Z dodavatelů, s nimiž se Hyundai již domluvila, je 16 korejských. Z nich například Sejong, Plakor, Donghee nebo Matador Dongwon staví nové továrny v blízkosti automobilky. Sedmnáct budoucích dodavatelů Hyundai podniká na území Česka, jedenáct firem je na Slovensku a deset v Polsku. Dodávky součástek pro automobily Hyundai budou pocházet i z Turecka, Indie, Maďarska, Itálie, Rumunska, Tuniska, Francie, Německa a Číny.

"Pro Hyundai i30, které začneme vyrábět jako první, je vše pouzavíráno. Prostor je ještě pro víceúčelové vozidlo, které budeme vyrábět jako druhý souběžný model od roku 2009, a pro třetí model od roku 2011. Pokud bude nabídka všeobecně výhodnější, bude lepší kvalita nebo lepší dodací podmínky, lepší cena, jsme připraveni se bavit s kýmkoli," uvedl Vaněk.

Zatím je jasné, že automobily Hyundai z Nošovic budou vybaveny pneumatikami z produkce otrokovické Barum Continental. Z českých firem uspěl ještě výrobce automobilových bezpečnostních systémů TRW a firma BTV PLAST z Jablonce nad Nisou nebo Siemens VDO z Brandýsa. Ocelové disky pro kola Hyundai bude dodávat ostravská firma Autokola Hayes Lemmerz, která patří Američanům a která je také podle dřívějšího vyjádření svého šéfa jediným dodavatelem ocelových disků kol pro kolínskou TPCA.

Vaněk už dříve sdělil, že dodávky interiérových dílů z plastů a textilií bude pro Hyundai zajišťovat španělská firma Antolin. Ta v tendru porazila korejskou Hanil E Hwa, jejíž slovenská pobočka v souvislosti s dodávkami pro Hyundai plánovala u Frýdku-Místku stavbu závodu za miliardu korun. Antolin ale mohl nabídnout lepší podmínky, protože podle deníku Právo už jeden závod v Česku má a může tak využít synergické efekty.

První evropská továrna Hyundai Motor se začala stavět v Nošovicích na Frýdecko-Místecku letos v březnu. Zkušební výrobu chce spustit za rok, sériová výroba souběžně dvou modelů po sto tisících kusech začne v březnu 2009. V roce 2011 přibude třetí typ a počet vyrobených automobilů vzroste na 300 tisíc.