„Nejčastěji berou elektroniku, alkohol, drogerii a kosmetické výrobky. Možná trochu překvapivě si lidé odnášejí bez placení také maso,“ uvedla mluvčí Teska Jana Matoušková. Podle ní se také rapidně zvyšuje pocit krádeží zboží, na které se objeví masivní reklama.

V porovnání s dalšími měsíci se před Vánocemi zvyšuje počet krádeží zhruba o dvacet procent. Podle mluvčího obchodních řetězců Albert a Hypernova Libora Kytýra se před Vánocemi nejčastěji z regálů ztrácí cennější druhy zboží. „Nejvíce se krade elektronika, cukrovinky a alkohol,“ dodal Kytýr.

V prodejnách Kaufland už to mají například zloději alkoholu obtížnější. Už několik let tady oblíbené druhy takzvaného tvrdého alkoholu zákazník v regálech nenajde. Místo nich si do vozíku vloží jen maketu láhve likéru z tvrdého papíru, který si chce koupit. Napodobeninu mu u pokladny naúčtují, poté po předložení účtenky dostane skutečnou láhev zaplaceného alkoholu u pultu informací. V některých prodejnách zase dražší alkohol mají v regálech, ke kterým se zákazník nedostane. Pokud si jej chce koupit, musí mu jej dát sama prodavačka. „Máme tak větší přehled a navíc zboží hned naúčtujeme,“ uvedla prodavačka jednoho z ostravských obchodů.