„Jsme na tom dobře, náš zisk od počátku roku vzrostl na více než 150 tisíc korun,“ tak začala jedna z porad vedení firmy společnosti s ručením omezeným Happy Tour v Ostravě. Její mladá ředitelka Lucia Kissová pak pokračovala kontrolou plnění úkolu – přípravy katalogu pro zimní sezonu. Její energická zástupkyně Taťána Šurková rychle poznamenala, že hlavním trumfem nabídkových stránek chystaného katalogu by se mělo stát lyžování na svazích Černé Hory a v Krkonoších. Hodně ale věří také v atraktivnost vánočního překvapení v podobě relaxačních pobytů na zámku Hluboká.

Podobný dialog byste nepochybně mohli slyšet v nejedné tuzemské cestovce. Debata však probíhala ve firmě existující pouze na papíru. Praktická realizace projektu s názvem Fiktivní firma jako moderní forma výuky odborných předmětů cestovního ruchu má na Vyšší odborné škole Ahol v Ostravě-Zábřehu ke skutečnosti blíž, než by se na zdálo.

Šestice studentek tu už druhým rokem provozuje vlastní cestovní agenturu, snaží se tak nahlédnout do tajů skutečného podnikání. Vedou si zdatně. Kontakty si vytvořily mezi padesáti podobnými studentskými firmami, na kontě mají pět desítek spokojených klientů, či úspěšnou prezentaci na letošním mezinárodním veletrhu studentských fiktivních firem v Praze. Nezaskočíte je otázkami, jak si rozdělí zisk, nebo co považují za nejdůležitější pro úspěšné fungování cestovní agentury.

„Především vysoce nadstandardní znalosti jazyků,“ tvrdí Lucia. Plynně mluví slovensky, maďarsky, česky, anglicky, německy a učí se španělštinu. „Investice, investice a zase investice do dalších zájezdů pro zlepšení nabídky, v zájmu atraktivnosti a lepšího postavení na nabitém trhu,“ vysvětluje Taťána. Dívky dobře vědí, že si zatím jenom hrají. „Ta hra je ale hodně blízká životu a jsem přesvědčena, že pokud bych chtěla po absolutoriu nějakou skutečnou cestovní agenturu založit, byla bych úspěšná,“ tvrdí sebevědomě Lucia.