Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přepravovat produkci po vodě by se velkým firmám zamlouvalo

Ostrava - Společnost Evraz Vítkovice Steel zvíce než devadesáti procent využívá pro dopravu svých výrobků železnici. Jejich přeprava po vodní cestě by jim z řady důvodů vyhovovala. Podobné je to i ve společností Vítkovice Holding.

29.1.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Pech

„Železnice má své nesporné výhody, ale potýkáme se často snedostatkem vhodných vozů pro naše účely. To pak doháníme zvýšeným úsilím našich lidí vorganizaci logistiky přepravy. Ipřes tyto problémy je pro nás železnice stále stěžejní formou dopravy. Zpohledu ceny iekologie je vporovnání se silniční dopravou výhodnější, ale určitě se nemůže vmnoha ohledech vyrovnat dopravě po vodě,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel firmy VladimírBail.

Zpohledu ceny iekologie je podle něj vodní přeprava iproti silniční ve výhodě. „Velká část naší konkurence má výrobní závody vmístech, ke kterým dosahují splavitelné vodní toky nebo přímo moře. Celý logistický řetězec je pak velmi efektivní a přináší konkurenci nesporné výhody. Pokud by se podařilo splavnit řeku Odru při současném zachování výhod ulodní dopravy, určitě bychom neřekli takové možnosti ne. Využití tohoto způsobu dopravu pro naše účely by bylo přínosem,“ odpověděl na dotaz generální ředitel Evraz VítkoviceSteel.

Také ve společnosti Vítkovice Holding by možnost využívat kpřepravě výrobků lodní cestu přivítali. „Hlavně upřepravy obřích součástek se často setkáváme se složitým plánováním tras. Dost časté jsou obtíže například uprůjezdu měst, kde jsou trolejbusová nebo tramvajová vedení. Naše velké náklady pod nimi často neprojedou,“ uvedla mediální zástupkyně Eva Kijonková. Podle generálního ředitele strojírenské firmy holdingu, Vítkovice Heavy Machinery Milana Beňka, by firma splavnění Odry určitě podporovala.

Vminulých letech se okanálu mluvilo ivsouvislosti splánem na zprovoznění nadnárodní průmyslové zóny vnedalekých polských Gorzycích. Hovořilo se orealizaci oderské vodní cesty vúseku Ostrava-Kozle. Kanál Dunaj-Odra-Labe by spojoval uvedené řeky pro lodní dopravu. Už před šesti sty lety sním přišel český panovník KarelIV.

Vláda však stavební uzávěry na projekt kanálu Dunaj-Odra-Labe.pravděpodobně zruší. Oprodloužení stavebních uzávěr například žádalo ministerstvo dopravy. Vláda mu ale nevyhověla, a naopak zrušila meziresortní komisi, která oprodloužení stavebních uzávěr rovněž usilovala. Topolánek pověřil šest ministrů, aby do dvou měsíců rozhodli, jak dál postupovat.

Autor: Břetislav Lapisz

29.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ondřej Veselý
23

Hrozivý faul na Deje potrestán, podle hrubiána Veselého šlo o běžný střet

Virus HIV/AIDS, ilustrační foto.
12

Lidé možnost nákazy virem HIV stále podceňují. I na Ostravsku…

Hasiči ve Slovinsku trénují hašení přírodních požárů

Devět profesionálních moravskoslezských hasičů společně s kolegou z Olomouckého kraje vyrazilo do Slovinska. Tento týden se účastní teoretického a praktického výcviku zaměřeného na hašení požárů v přírodním prostředí.

Představujeme prvňáčky z ostravských ZŠ Ukrajinská a Na Mlýnici

Deník přináší další díl seriálu Naši prvňáci. Jeho prostřednictvím představujeme tabla jednotlivých prvních tříd základních škol Novojičínska, a to až do pololetního vysvědčení. Rodiče a blízcí žáků najdou své prvňáčky každou středu na straně 4 a na webu. Deník si tak mohou koupit na památku. 

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje a lídr hnutí ANO 2011 za Moravskoslezský kraj jako host on-line rozhovoru Deníku odpovídal na dotazy čtenářů.

Ragbisté Mariánských Hor si zahrají rozhodující zápas o extraligu

Ragbisté Mariánských Hor budou bojovat o extraligu. Tým trenéra Roba Vanna sice v závěrečném kole Českého poháru, skupiny Morava, nezískal na hřišti Zlína původně potřebný bod, a prohrál tam 9:29, nakonec jim však i tento výsledek zaručil postup do finále.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení