„Za prvních pět pracovních dnů centrum navštívilo přes tisíc zájemců, znichž bezmála osm set ihned vyplnilo dotazník, a zaregistrovalo se tak do firemní databáze,“ uvedl Petr Vaněk, mluvčí společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), a doplnil, že registrovaní uchazeči budou následně pozváni ktestům a pohovorům, poté jim bude nabídnuto konkrétní zaměstnání.

„Je nám jasné, že ne všichni, kdo se zaregistrovali, se skutečně stanou našimi zaměstnanci, protože si to mohou mezitím rozmyslet, dostat jinou nabídku jinde, nebo také neuspět utestů,“ vysvětlil dále Jiří Havlín, šéf náborového týmu Hyundai. Automobilka by tak podle jeho slov byla spokojena, kdyby se úspěšnost unáboru pohybovala někde kolem třiceti procent.

Havlínův korejský kolega Rae-Wook Hong pak přiblížil, že letos chce továrna do výroby přijmout patnáct set lidí. „Vysoký zájem nás pochopitelně těší. Důležité však je, aby byl zájem opráci rozprostřen vprůběhu celého roku, protože takovou armádu nejsme schopni přijmout najednou,“ doplnil Hong stím, že náborové centrum bude Hyundai provozovat minimálně dva až třiroky.

Ana co vlastně Hyundai láká? Nezaměstnané samozřejmě na možnost konečně získat práci. Kvůli avizovaným nadstandardním platům, jejichž výše však zatím nebyla specifikována, ale zájem opráci vautomobilce projevují ilidé, kteří dnes nějakou profesi vykonávají. „Pracoval jsem donedávna jako montér telekomunikačních zařízení, ale dal jsem výpověď. Chtěl bych totiž zkusit něco nového, nabrat zkušenosti, mít lepší peníze,“ osvětlil například svůj zájem opráci vpodbeskydské továrně jednadvacetiletý Jiří Kusý zPalkovic.

Automobilka počítá stím, že drtivá většina přijatých zaměstnanců bude pocházet zMoravskoslezského kraje. Vareálu továrny proto nepočítá stím, že by pro „přespolní“ pracovníky postavila ubytovnu. Pro lidi ztohoto regionu má však kdispozici firemní autobus, který nyní vozí zaměstnance do nošovické zóny zOstravy a Frýdku-Místku. Od března pak má tato linka jezdit izKarviné, Havířova a Nového Jičína.

Související články: