Odboráři DPO, kteří o zvýšení usilovali, jsou částečně spokojeni a přistoupili i ke zrušení stávkové pohotovosti.

„Dohodli jsme se se zástupci města Ostravy, že zvýšení budeme dělat nadvakrát. Radnice totiž nemá k dispozici tolik volných prostředků najednou,“ řekla předsedkyně odborů DPO Eva Kubíčková. Město Ostrava je stoprocentním vlastníkem dopravního podniku. Nové vyjednávání o mzdách chtějí odbory rozjet opět v září. „Chtěli bychom dosáhnout zvýšení mezd o dalších čtrnáct procent, abychom se dostali na úroveň s brněnskými kolegy,“ dodala Kubíčková. Další zvýšení mezd by podle Kubíčkové mohlo nastat od 1. ledna 2009.

Odboráři vstoupili do stávkové pohotovosti po odvolání dlouholetého ředitele DPO Františka Vaštíka, a to z obav o zachování celistvosti podniku. Měli obavy, že skončí výroba tramvají či trolejbusů a lidé přijdou o práci. Později začali tlačit i na růst mezd.