Na výstavbě lodi se podílela i společnost Evraz Vítkovice Steel. Ta dodala na stavbu lodi více než šest tisíc tun lodních plechů. „Na stavbu nejvíce namáhaných míst kýlu lodi pod čarou ponoru lodi jsme dodali přes šest tisíc tun plechů, což je přibližně čtvrtina celkové spotřeby plechů na tuto loď. Tato dodávka je součástí plnění rámcového kontraktu na 27 tisíc tun, který byl uzavřen na období druhého pololetí roku 2006 až konce roku 2007,” informoval generální ředitel společnosti Vladimír Bail.

Lodě Freedom of the Seas, Liberty of the Seas a Independence of the Seas jsou v současnosti největšími osobními loděmi na světě. Jsou dlouhé 339 metrů, široké 39 metrů, jejich tonáž je 154 tisíc tun a celkem pojmou pět tisíc pasažérů. Součástí vybavení je zóna s vodním parkem, bazénem s protiproudem, dětským brouzdalištěm a obří vodní skluzavkou. Celkem zde proudí 530 tun vody.

V budoucnu se největšími osobními loděmi stanou plavidla třídy Genesis, která budou 360 metrů dlouhá, 47 metrů široká, s tonáží 220 tisíc tun. Ta pojmou celkem 8,4 tisícovky lidí. Také na stavbu těchto lodí bude dodávat plechy ze své produkce společnost Vítkovice Steel.