Oslovení ostravští prodejci zmrzliny včera uvedli, že lidé se u jejich stánků či pultů určitě zastavují v posledních dnech stále častěji. Ladislav Kachl, který nabízí zmrzlinu v centru Ostravy, říká, že loni začala sezona rychleji. „Letos ten prodej zatím loňských čísel nedosahuje. V posledních dnech ale lidé už chodí daleko více. Hodně se nakupuje čokoládová zmrzlina, z těch novějších příchutí si lidé oblíbili piňacoladu a višeň v čokoládě,“ upřesnil Kachl.

Zhruba o čtvrtinu, možná i o třetinu více než koncem května, odhaduje nárůst zákazníků další zmrzlinářka z centra města. „Lidé se v těch vedrech potřebují ochladit. Přes týden je to lepší, o víkendech ale bývá i centrum dost vylidněné,“ uvedla zmrzlinářka, která chtěla zůstat v anonymitě. Zmrzlinu podle ní mlsají rády nejen děti. „Dokonce se mi zdá, že v posledních letech chodí na zmrzlinu častěji chlapi. Takže i pro ně je možná lepší osvěžení než to pivo, jak se občas říkává,“ dodává.

Sluníčko prudce hřeje i druhé červnové úterý, lidé se řadí do kratší fronty také u dalších zmrzlinářů v centru města.

Porovnávání cen s loňskem bylo obtížné, zmrzlináři nabízejí rozdílné porce, cena za kopeček se pohybuje kolem osmi korun. Proti loňsku šly ale ceny mírně nahoru. Zatímco loni nabízeli velkou zmrzlinu za patnáct a malou za dvanáct korun, letos se prodávají porce malá, velká a maxi. Ceny za malou se pohybují od deseti do třiceti korun korun.

Příchutí rok od roku přibývá. „Část zákazníků pořád ještě zůstává u tradiční vanilkové a čokoládové. Ti, kdo chtějí experimentovat, si mohou vybrat zmrzlinu s příchutí tureckého medu, žlutého melounu a další. Muži si spíše vybírají tradiční druhy, hlavně vanilkovou, čokoládovou a hodně i citronovou. Ženy více experimentují,“ dodává zmrzlinářka. Objevují se i zmrzliny s příchutí manga, limetky i dalších druhů tropického ovoce.