Výběrové řízení, do kterého se přihlásilo třicet zájemců, se ale protáhlo. Konečně příští úterý by radní měli projednávat materiál o závěru výběrového řízení. „Rada poté doporučí konečného kandidáta. Pak se musí sejít představenstvo dopravního podniku a volbu radních potvrdit,“ uvedl náměstek primátora Vojtěch Mynář.

Jméno nového ředitele by mohlo být známo do čtrnácti dnů. Ostravští zastupitelé, kteří se sejdou až po prázdninách v září, by pak měli rozhodovat ještě o doplnění jednoho člena představenstva. To teď funguje o dvou lidech.

Nad už šestiměsíční absencí ředitele se podivují například odboráři dopravního podniku. „Takovou dobu může dopravní podnik fungovat bez ředitele? Takhle to vypadá, jako by vlastně nic nedělal,“ říká Eva Kubíčková, předsedkyně odborů a členka dozorčí rady Dopravního podniku Ostrava. Neúplné vedení přitom podle ní ale společnosti chybí. „Vládne tu nervozita. Nikdo neví, co a jak bude, důležitá rozhodnutí se odkládají. Proč nebyl zvolený alespoň třetí člen představenstva?“ ptá se Kubíčková.

Kompletní vedení by přitom právě nyní potřeboval dopravní podnik, který zaměstnává dva a půl tisíce lidí, jako sůl. Řeší totiž více mimořádných situací – od následků tragické srážky tramvají, která se stala v dubnu, až po soudní spory, které vede se společností Škoda Transportation i svými zaměstnanci.

Řízením společnosti je od 1. února pověřen ekonomický náměstek František Kořínek, který je současně místopředsedou představenstva. Fakt, že dosud nebyl jmenován nový ředitel, nemá podle Kořínka podstatný vliv na chod podniku. „V rámci zastupování funkce ale není vhodné dělat třeba personální změny nebo strategická rozhodnutí,“ uvedl Kořínek.