Projekt s názvem Naše fotbalové pivo bude vrcholem spolupráce mezi ostravským pivovarem a fotbalovým klubem Baník. Ta začala již před pěti lety a přinesla fotbalovým fanouškům řadu orginálních nápadů jako Den s Baníčkem, fotbalová zóna FCB či vyhlášení jedenáctky století. „Zatím jsme se snažili vymýšlet podobné akce sami. Nyní chceme dát možnost všem příznivcům fotbalu, aby se s námi podíleli na něčem, co zatím v této zemi žádný klub nemá – své pivo, které si fanoušci sami vytvoří,“ doplnil Barvík.

Vrchní sládek pivovaru Ostravar Hans Arnd Dahnken zatím uvařil dva zkušební vzorky – polotmavý ležák s jemně nahořklou chutí a tradiční světlý ležák. O tom, jaké však skutečně fobalové pivo bude, rozhodnou teprve sami lidé. Ochutnávky budou probíhat v osmi desítkách hospod nejen v Ostravě, ale i v Havířově a Karviné, na známé ostravské Stodolní ulici, v obchodních centrech a také před stadionem na Bazalech.

Projekt Fotbalové pivo odstartuje Ostravar již o tomto víkendu v rámci fotbalové zóny FCB na Hornických slavnostech v Havířově. V první fázi si budou moci spotřebitelé vybírat chuť nového piva, v další pak rozhodnou o jeho názvu. Hlasování bude probíhat jak na internetu, tak ve vybraných hospodách. Fanoušci se budou moci vyjadřovat mimo jiné i k pivnímu sklu, nebo se mohou stát reklamní tváří nového piva.

Kdy Ostravar uvede svou novou značku na trh, zatím ještě není definitivně známo. „Chceme si na finální podobě nového piva dát záležet,“ doplnil manažer značky Pavel Barvík. Zatím poslední nová pivní značka, kterou pivovar Ostravar uvařil, bylo před čtyřmi lety „silné pivo pro silné chlapy“, čtrnáctka Ostravar Strong.