Ostravský hotel Atom je zaměřen výrazně na kongresovou turistiku. Podle mediální zástupkyně Lenky Gulašiové je také na letošní rok naplánován velký počet kongresů a podobných akcí. „I když o úspěchu či neúspěchu hotelu rozhoduje řada faktorů, nejlepší referencí je spokojený host. Takový se pak rád vrací na místo, ve kterém byl spokojen,“ odpověděla Gulašiová. Podle ní se proto do hotelu vracejí nejen hosté kongresů, ale i týmy sportovců, pro které byl Atom útočištěm v předchozích letech.

„Částečně se projevuje, že některé firmy začínají snižovat své náklady a omezují například vysílání svých zástupců na různé obchodní schůzky. V Ostravě však, alespoň podle našich informací, neubývá těch obchodních setkání ani zdaleka tolik jako jinde v republice. O žádném rapidním úbytku hostů se rozhodně v případě Atomu mluvit nedá,“ dodala Gulašiová.

Marketingová manažerka hotelu Imperial Klára Daňková uvedla, že letos v lednu došlo k poklesu obsazenosti v ubytovací části hotelu řádově o několik procent. „Co se týká provozu v restauracích, tak tam žádný pokles nepozorujeme, naopak. Například letošní plesová sezona bude velice bohatá, celkem máme nasmlouváno třináct akcí. Ohledně vývoje do budoucna nedokážeme nic předvídat. Také díky dlouhodobé spolupráci s našimi obchodními partnery se však výrazného propadu ani v dalších měsících neobáváme,“ doplnila Daňková.

Ostravský hotel řetězce Park Inn byl otevřen teprve loni v srpnu. Jeho ředitelka Gabriela Dítětová uvedla, že počty klientů se měsíc od měsíce zvyšují. „Vzhledem k tomu, že jsme hotel otevírali před pěti měsíci, tak počty hostů samozřejmě nemůžeme srovnávat s loňským rokem. Je zřejmé, že Ostrava je typickou bussines destinací. Běžných turistů tady samozřejmě jezdí méně než třeba do Prahy,“ dodala Dítětová.

Manažerka hotelu Brioni Iveta Gáboríková odpověděla, že se projevil mírný úbytek hostů z oblasti bussines klientely. „Lidí, kteří k nám jezdí na víkendy, aby zažili atmosféru na Stodolní ulici, však neubývá,“ dodala manažerka.