Ptali jsme se také, jaké speciální nabídky případně cestovní kanceláře chystají pro své zákazníky, i na to, jak se prosazuje nákup dovolených prostřednictvím internetu.

Využili zákazníci letos zvýhodněných nákupů v rámci prvního momentu? Máte porovnání s minulým rokem?

V letošním roce využilo nabídky na první moment podobné množství klientů jako v předcházejících letech. Klienti využili zvýhodněných nabídek a zvláště speciálních akcí jako byly slevy až třicet procent nebo dovolená pro děti zdarma. Klienti vědí, že pokud využijí first moment, mají možnost většího výběru své dovolené a možnost využít výrazných slev.

Hodně se mluví o krizi finanční, i firmy z našeho kraje už propouštějí. Projevilo se to na poptávce po letních dovolených? Nabízíte klientům výhodné nabídky, které by mohli využít i ti, kdo momentálně nejsou v dobré finanční situaci?

Snažíme se na vzniklou situaci reagovat speciálními nabídkami, jejichž prodej zahajujeme od dubna. Máme obchodní zastoupení v celé republice, a proto naše prodeje nejsou závislé pouze na našem regionu. V současné době se víceméně jedná o psychologický moment. Klientům se snažíme vyjít vstříc také tím, že při rezervaci dovolené požadujeme zálohu pouze deset procent, a nikoliv padesát procent, jak je tomu u většiny jiných kanceláří.

Krize jsou si podle některých informací vědomi i hoteliéři v různých zemích. Snaží se proto držet ceny pobytů dole, aby přilákali co nejvíce hostů. Projevuje se to i v cenách zájezdů?

Cestovní kanceláře jednají nejen s hoteliéry, ale rovněž s leteckými společnostmi, autobusovými přepravci atd. Snažíme se s hoteliéry vyjednávat co možná nejlepší podmínky pro naše klienty. Musím ale dodat, že ceny sjednáváme s našimi smluvními partnery vždy už v září předcházejícího roku. V praxi to znamená, že v září 2008 jsme podepisovali ceny a smlouvy na 2009. Snažili jsme se zachovat stejné ceny jako v předešlém roce, což pro klienty znamená, že ceny jsou pro ně v konečném důsledku výhodnější. A to hlavně kvůli propadu kurzu české koruny, který se v poslední době projevil.

Už předloni jste zmínil, že u vaší cestovní kanceláře lidé stále častěji objednávají a nakupují prostřednictvím internetu…

V této oblasti se projevuje neustálý růst a ve stávajícím roce máme daleko více rezervací provedených přes internet než v roce předcházejícím.