Délka mostu je bez tří centimetrů 41 metrů, výška dosahuje více než čtyři metry a hmotnost činí 93 tun. „Mostní rekordman je o šest metrů delší než jeho předchůdce, kterým byl most, který Vítkovice dodaly v říjnu 2008 do Sokolova. Mostní konstrukce je navíc zajímavá tím, že má spodní oblouk, ačkoli obvykle bývá na mostech oblouk horní. Objednatelem stavby mostu je Správa železniční dopravní cesty,“ informovala mediální zástupkyně vítkovického holdingu Eva Kijonková.

Kvůli svým obřím rozměrům byl most vyráběn na dvou pracovištích. „Vyrobili jsme dva příhradové nosníky a ty pak byly smontovány do sestavy hotového mostu,“ vysvětlil Jaromír Řeha, vedoucí střediska Ocelové konstrukce vítkovické firmy. Doplnil, že nakládka mostní konstrukce trvala několik hodin, přeprava pak čtyři dny. Nyní už bude most velkým jeřábem přímo na místě určení uložen na spodní stavbu. Strojírenská skupina Vítkovice se výrobou mostů zabývá už 150 let. V posledních letech dodává přemostění zejména pro dálnice a železnice.