Dívčí šaty zlevněné z 225 korun na sympatických 98. Dámské kalhoty spadly z 698 na 250 korun. Kožené boty, které původně stály 1599 korun, si včera odnášely zákaznice za 399 korun. Sezona letních výprodejů je v plném proudu, na slevy lákají zákazníky malé obchůdky i velká nákupní centra.

„Jsem opravdu nadšená. Mám troje nové boty za cenu, za kterou bych na jaře nekoupila snad ani jedny. Ještě se chystám na nákup plavek,“ konstatovala včera Ostravanka Hana Věrchová, která ve výprodejích nakupuje pravidelně.

Velké červené šipky s nápisem Výprodej prošpikovaly také nákupní centrum Futurum v Moravské Ostravě. Třicetiprocentní slevy, se kterými obchodníci odstartovali výprodeje na počátku června, se nyní vyšplhaly vesměs na sedmdesát procent původní ceny zboží.

„V tuto chvíli jsou slevy, dá se říci, na vrcholu. Lidé by neměli s nákupy už otálet. Výprodej se sice bude konat až do konce srpna, zboží je pak už ale přebrané,“ uvedla marketingová koordinátorka obchodního centra Futurum Michaela Beňová.

Počasí není ideální


Červenec a leden jsou podle ní u zákazníků – právě kvůli výprodejům – velmi oblíbené. „Jsou zákazníci, kteří si určité zboží dopředu vyberou, a pak už jen čekají na slevy,“ konstatovala Beňová s tím, že návštěvnost nákupního centra o prázdninách se snaží podpořit i různými marketingovými akcemi. Například v pátek odpoledne se na parkovišti vedle centra předvede pětaosmdesát borců na skákacích botách.

Nejvýrazněji zlevňují své zboží obvykle obchody s oblečením. Například C&A Moda nyní nabízí zboží s padesáti- až sedmdesátiprocentní slevou. „Další fáze slev přijde v srpnu, výše slevy pětasedmdesát procent bude strop. Zboží, které se neprodá, věnujeme charitě,“ uvedl Aleš Ondroušek, ředitel pobočky C&A Moda v obchodním centru Futurum, s tím, že za letními slevami k nim zavítalo oproti loňsku prozatím o trochu méně lidí. „Hodně to ovlivňuje i počasí. Nejdříve byly záplavy, lidé měli myšlenky na něco jiného než na nakupování. Ani uplynulá vedra nebyla ideální, protože lidé trávili čas na koupalištích,“ řekl Ondroušek.

Výprodeje zahájili také prodejci, kteří mají pronajaté prostory v obchodním centru Laso na Masarykově náměstí v Ostravě. Slevy nemají jednotné, záleží na jednotlivých obchodnících. „V prázdninovém období chodí nakupovat méně lidí než po zbytek roku. Na slevy ale zákazníci slyší. Současná návštěvnost je pěkná, stejná jako loni,“ uvedla ředitelka OC Laso Olga Kvapilová.

U společnosti Globus výprodej zahrnuje zhruba dvanáct tisíc položek sortimentu, na slevy láká také řetězec Tesco, aktuálně tam slevy dosahují až pětasedmdesáti procent. „Zákazníkům nabízíme různé akční nabídky, které potrvají celé léto. Slevy se týkají jak oděvů, tak sezonního zboží. Z oděvů je největší zájem jak v pánském, tak dámském a dětském oblečení o trička, šortky, tílka nebo plavky a ze sezonního zboží o zahradní nábytek a nářadí, grily, kempinkové vybavení, kufry, venkovní hračky, bazény a bazénové příslušenství a sportovní letní potřeby,“ konstatovala mluvčí řetězce Tesco Eva Karasová.