„Situace na automobilovém trhu se poněkud komplikuje, máme předvyrobeno a hotové výrobky čekají na expedici, až si je naši zákazníci odvezou. Navíc při uzavření hranic hrozí situace, že nám dodavatelé nebudou schopni doručit suroviny a komponenty,“ řekl personální manažer Filip Jedelský.

Firma se k tomuto kroku uchýlila také kvůli ochraně svých zaměstnanců. „Mnozí z nich se v této době budou doma cítit bezpečněji,“ vysvětlil.

Zaměstnanci tak stráví týden doma se sníženou mzdou, v případě potřeby ale mohou také čerpat dovolenou. „Část výrobních linek zůstane v provozu, v továrně zůstane maximálně 70 lidí,“ prohlásil Jedelský s tím, že dodržet zpřísněná hygienická pravidla mezi zaměstnanci byl za běžného provozu problém.

Firma například pro své zaměstnance nakoupila roušky, které jim pro jejich potřeby rozdávala. „Zavedli jsme také dávkovače s desinfekcí a pravidla s metrovými rozestupy při příchodu a odchodu z práce nebo třeba při čekání ve frontě na oběd v kantýně,“ vyjmenoval Jedelský.

Dodávka roušek se ale nejdříve zpozdila a lidem v továrně zůstaly jen jednorázové respirátory, s nimiž bylo při práci obtížné dýchat. Několik zaměstnanců se tak pustilo do domácí výroby a roušky kolegům rozdávali.

„Jako Ital jsem byl v některých případech překvapen solidaritou, s jakou k sobě naši lidé přistoupili. Byl jsem informován o nekonečném cestování polských kolegů přes hranice i tom, jak mnozí šili po večerech ochranné roušky pro ostatní a jak je neváhali zdarma sdílet. To jsou věci, za které jsem i já hrdý a všem, kdo se takto zachovali, patří obrovský dík a potlesk,“ uvedl generální ředitel české pobočky Lorenzo Paruta.