Stabilní portfolio Ostravaru dosud tvořilo prémiové pivo, Mustang a pravidelně obměňované Speciály ze spilky. To se nyní mění a kdykoliv, kdy štamgasti dostanou chuť, budou si moci dát i Černou Barboru, dosud občasně nasazovaný speciál.

Právě hospody budou jediným místem, kde si toto černé pivo lide dají. „Nadále bude exkluzivně distribuováno jen do hospod a restaurací, chceme podpořit hospodské, chceme jim dát nějakou exkluzivitu,“ říká Pavel Barvík z Pivovarů Staropramen, pod něž značka Ostravar patří.

Černé pivo totiž podle vrchního sládka Ostravaru Romana Richtera nabírá na oblibě a poptávka po třináctistupňové Černé Barboře roste zejména k jídlu.

„Od chvíle, kdy se dočasně objevovala na trhu, přibývá dotazů, kdy se zase objeví,“ tlumočí přání zákazníků Richter. Nyní je Černá Barbora k dostání celkem ve 120 hospodách v Česku a na Slovensku.

PROTI PROUDU

Právě export k našim východním sousedům byl spolu se speciály či novými značkovými podniky Ostravarnami jedním z důvodů vzrůstající poptávky po Ostravaru o 2,3 procenta. Celorepublikově přitom spotřeba piva loni poklesla oproti roku 2016 o 2,1 procenta. Není tajemstvím, že velký vliv na propadu hrála EET a protikuřácký zákon. I proto se u nás loni poprvé v historii prodalo více ležáků než výčepního piva.

Aby se v příštím roce rozevřely nůžky ku prospěchu nejstaršího pivovaru na severní Moravě ještě více, staví Ostravar v pořadí už čtvrtou Ostravarnu, tentokrát severně od Ostravy (lokalitu zatím tají) a do zkvalitnění výroby letos investuje téměř 40 milionů korun. Z toho hned deset milionů dává na nové kvasničné hospodářství, čili jakousi dvojmístnost ve svém pivovaru, která zajistí nejen lepší hygienické podmínky pro pěstování a skladování kvasnic, ale zejména umožní navýšit kapacitu produkce piva.