Tak vznikl nápad vytvořit webovou stránku, kde by lidé plánující výlet našli vše, co k pobytu a výjezdu do země potřebují.

„Po zadání doby, kterou chtějí strávit na dovolené, a počtu lidí, kteří se výletu zúčastní, vyhledá náš ojedinělý algoritmus ty nejvýhodnější letenky, najde správné ubytování, zajistí dopravu z letiště a jako bonus přidá předpověď počasí pro danou destinaci," popisuje student Vysoké školy báňské -Technické univerzity Ostrava Lukáš Řezanina.

Už se vám tak nestane, že byste jeli do Paříže zrovna když tam bude pršet, nebo při přesunu z letiště do centra francouzského hlavního města využili služeb předraženého taxíku, zatímco máte možnost svézt se autobusem, v kterém zaplatíte za tu samou jízdu jedno euro.

„Pozjišťovat informace a naplánovat si takový výlet nebo dovolenou na vlastní pěst zabere příliš mnoho času. Náš algoritmus všechny tyto požadavky klienta vyhodnotí a najde pro něj přibližně sedm až deset ideálních možností," dodává student Lukáš.

Na webových stránkách www.tomorrowmagic.com nabízí nyní při registraci desetiprocentní slevu. Ve středu 25. března celé stránky jejich tvůrci spustí.

Oba studenti se se svým projektem na podzim přihlásili do druhého ročníku startupové soutěže Green Light. V únoru získali jednu z hlavních cen poroty. „Zrovna nedávno jsem přemýšlel nad tím, co nám Green Light dal. Řekl bych, že nás vychoval. Lidé z projektu nám dodali odvahu sebrat peníze a čas a investovat je do uskutečnění našeho projektu. Já osobně jsem se v tom velmi našel a věřím, že se v tomto oboru budu i nadále pohybovat," dodal na závěr Lukáš Řezanina. 

K TÉMATU

Mladí podnikatelé představili své projekty veřejnosti a investorům
O účast v letošním ročníku projektu Green Light na podporu podnikání byl podle pořadatelů velký zájem. „

Do programu se nám na podzim přihlásilo přes 70 nápadů, z těch jsme vybrali 11 projektů, které se zúčastnily tříměsíčního akcelerátoru, devět z nich jich program dokončilo," uvedl ředitel Centra podpory inovací Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava (VŠB-TUO) Martin Duda.

Devět mladých podnikatelských týmů (takzvané startupy) v rámci akcelerátoru vylepšovaly pomocí přednášek a konzultací své podnikatelské projekty, aby předstoupily před přibližně tři stovky diváků a pětičlennou odbornou porotu, která jim kladla upřesňující dotazy. V sázce bylo hodně, finalisté usilovali o to, aby svým projektem zaujali přítomné investory.

„Na závěrečné Startup Show jsme měli zástupce investorských fondů, kteří dokázali dát projektům tu správnou zpětnou vazbu tak, aby se připravily na to, co od nich trh očekává, " dodal Martin Duda. Autorem projektu, který zabodoval u odborné poroty a získal hlavní cenu padesát tisíc korun v hotovosti se stal Juraj Kisztner. Zvítězil s projektem 4vision aplikací, která usnadní nevidomým jejich pohyb po městě.

Projektem, který získal nejvíce hlasů z řad publika, se stal výše zmíněný projekt TomorrowMagic, portál k nákupu ideální dovolené.

„TomorrowMagic svým uživatelům umožní nákup výletu do zahraničí nejenom podle nejvýhodnější ceny, ale i podle kritéria, jakým je pravděpodobnost dobrého počasí. V druhé polovině března máme naplánováno jeho spuštění," vyjádřil se představitel projektu Lukáš Řezanina.

Posledním oceněným, který získal cenu Centra podpory inovací, se stal tým Buildeo se svým elektronickým stavebním deníkem. „S naším projektem jsme ještě na začátku a budeme ho dále rozvíjet. Díky Green Lightu jsme se mohli zaměřit na obchodní model a celý projekt více rozpracovat," zhodnotil účast v soutěži Jan Fluksa z Buildea.

„Green Light nás naučil přemýšlet globálně," říká Jan Fluksa

Jan Fluksa je původně z Raškovic, řadu let působil v Praze, ale nedávno se vrátil zpět do našeho kraje. Se svým společníkem z firmy AB Digital Adamem Michalcem se přihlásil do druhého ročníku startupového projektu Green Light. Přišli s nápadem elektronického stavebního deníku.

Během několika měsíců ho za podpory Green Lightu rozvinuli do takové míry, že za získali cenu Centra podpory inovací při Vysoké škole báňské-Technické univerzity Ostrava, které Green Light pořádá. Buildeo je jedním ze tří projektů, které v posledním ročníku programu zvítězily.

„Zaujali jsme porotu asi tím, že je náš projekt uchopitelný a reálný. Stavební deník jako takový existuje a my se ho snažíme převést do elektronické podoby," říká s úsměvem třicetiletý Honza.

Stavební deník je dokument, který stavbyvedoucí denně potřebuje. Předepisuje jej stavební zákon. „Tím, že ho převedeme do elektronické podoby, bychom chtěli ušetřit stavbyvedoucím čas. Každý den totiž popíše minimálně papír velikosti A4, kdyby byl deník elektronický, bylo by například množení nebo sdílení materiálů snadnější," popisuje své zkušenosti ze sedmileté praxe ve stavebnictví jednatel společnosti AB Digital.

Nějaké elektronické stavební deníky už existují, tvůrci Buildea však nabízejí ke svému produktu přidanou hodnotu. „Jsme před naší konkurencí o krok napřed a nabízíme i mobilní aplikaci. Díky ní například během prohlídky stavby mohou stavbyvedoucí mobilem vyfotit vady, nedodělky nebo přestupky, kterých se pracovníci dopouštějí. Aplikace to hned zaznamená a šetří tak vedoucímu pracovníkovi čas," přibližuje.

V současnosti na svém projektu stále pracují a vyvíjejí jej. „Akcelerátor nám pomohl zformovat hlavní myšlenku a udat směr, kterým se dát. Urychlil se tím celý vývoj. Ze začátku jsme neměli ambice rozšiřovat náš projekt po světě. Až Green Light nás naučil přemýšlet globálně. Nejprve chceme proniknout na náš trh, pak se nabízí možnost prorazit na velmi podobné trhy, jako je ten náš Slovensko, Polsko. K nim máme blízko i díky podnikatelskému inkubátoru Steel IT z Třince, který nám velmi pomáhá. Míříme ale nakonec skutečně až na globální trh," uzavírá Jan Fluksa.