O chemicky ošetřené kabáty, obleky a zimní bundy Ostravané ztrácejí zájem. Podle provozovatelů čistíren a prádelen lidé jednak šetří a také za to může nízká cena, za kterou se dá nové oblečení pořídit.

„Oproti loňskému roku prořídly řady našich zákazníků o přibližně dvacet procent. Vzhledem k tomu, že lidé nakupují s velkou oblibou v nákupních centrech, zajdou si tam i do čistírny," řekla Deníku provozovatelka čistírny ve Zborovské ulici v centru Ostravy Michaela Koziolová.

Zkušenosti vedoucí čistírny potvrzuje i Marie Křížová z rychločistírny Dry Clean. „Je pravda, že lidí chodí poslední dobou do čistírny méně. Lidé prostě šetří. Ale zrovna teď v tomto přechodovém období se zvýšil počet těch zákazníků, kteří si po zimní sezoně nechávají chemicky ošetřit péřové bundy a flaušové kabáty," uvedla pracovnice rychločistírny v obchodním centru Futurum a dodala, že v pondělí dopoledne jejich služeb využilo přes dvacet zákazníků.

Chemického ošetření svého oblečení využívá méně i sedmadvacetiletý Honza, který pracuje v advokátní kanceláři: „Ze začátku jsem si nechával čistit jak saka, tak i kalhoty. Moje finanční situace se však trochu změnila, takže v rámci rodinných úspor mi teď puky na kalhotách žehlí přítelkyně."

Čistírnám však roste konkurence v podobě samoobslužných prádelen. „V dnešní době levného oblečení, kdy seženete například džíny za dvě stovky, málokdo chodí do čistírny více než jednoročně. Naopak pračku potřebujete furt a nevíte, kdy se vám zrovna pokazí," popsal Alan Bedřich, který provozuje samoobslužnou prádelnu Lavomat v Ostravě-Zábřehu už pátým rokem. Mezi jeho klientelu patří hlavně lidé, kteří do Ostravy přijeli na přechodnou dobu a potřebují si vyprat.