O vítězství v soutěži informoval Cegelec v tiskové zprávě. Hodnota zakázka je 140 milionů korun. Základní kontrakt, který by měl být dokončen do konce roku 2022, počítá s technickým zhodnocením celkem 16 vozů VarioLF.

Provoz v Hlučínské ulici bude po opravách obnoven.
Tramvaje na Hlučínské jsou zpět! Skončila modernizace trati i zastávek

Zbytek tramvají může dopravce přistavit na malou modernizaci v průběhu let 2023 až 2025 v rámci práva na využití opce. V soutěži porazil Cegelec Škodu Ekova. Odhadovaná cena byla 147 milionů korun.

Klimatizace jako součást dalších úprav

Klimatizace je součástí akce na technické zhodnocení tramvaje. Rozsah úprav na vozidlech se v souladu s podmínkami zadávacího řízení liší, neboť některé z požadovaných změn byly na tramvajích VarioLF aplikovány u později dodávaných vozidel již z výroby. Hodnota opravy prvních 16 vozů tak činí přibližně 60 milionů korun. První vozy budou přistaveny na technické zhodnocení za pět měsíců od účinnosti smlouvy.

Nová tramvaj Škoda 39T.
VIDEO: Nová tramvaj 39T svezla v Ostravě první cestující, podívejte se

U všech tramvají by mělo dojít k dosazení klimatizačních jednotek salónu cestujících, u části pak také k doplnění klimatizace stanoviště řidiče, ke změně lakování, zádržných tyčí, či k doplnění USB nabíjecích portů pro cestující i řidiče.

Klimatizace salónu cestujících budou použity přímo z produkce společnosti Cegelec, která je nově doplnila do svého portfolia výrobků, jež dosud tvořily pouze elektrické výzbroje tramvají a trolejbusů. Bude se tedy jednat o zcela nově vyvinutý výrobek, který bude poprvé uplatněn právě na ostravském projektu.

Pozitivní dopad na zaměstnanost regionu

„Pozorujeme postupnou transformaci ostravské MHD a snahu o výrazné navýšení služeb v posledních letech. Ostrava v mnoha směrech nastavuje pomyslnou laťku nejen českým dopravním podnikům a jsme opravdu rádi, že se nyní můžeme na navyšování kvality služeb pro občany i návštěvníky Ostravy podílet. Počítáme přitom s tím, že v projektu bude angažována celá řada dodavatelů přímo z Moravskoslezského kraje, takže projekt bude mít i pozitivní dopad na zaměstnanost regionu,“ uvedl Miroslav Opa, výkonný ředitel Cegelecu.

Dopravní tramvajová trať v úseku ulice Opavská, 18. listopadu 2021 v Ostravě.
DPO chystá úpravu tramvajové trati v Ostravě-Porubě za čtvrt miliardy korun

„Bez ohledu na venkovní teplotu nabídnou naše tramvaje pokaždé skvělý komfort. Musíme si uvědomit, že teplotní pohoda je jeden vůbec z nejdůležitějších aspektů kvality cestování, proto jsme rádi, že se nám podařilo tuto zakázku uzavřít a oproti předpokládané hodnotě zakázky i zhruba 6 milionů korun ušetřit,“ dodal šéf DPO Daniel Morys.