Ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková říká, že Češi utrácejí závratným tempem.

„A není se čemu divit, když je nejnižší nezaměstnanost, a navíc rostou platy,“ uvedla Marie Havlíčková. O tom, že si lidé závěr roku chtějí užít a čeká je velká nadílka pod stromečkem, svědčí podle ředitelky Slevomatu i to, jakým tempem se už v září prodávaly první vánoční nabídky.

„Jen například adventních zájezdů se prodalo v průběhu září přes dva tisíce. Rostoucí zájem zaznamenáváme také u potřeb do domácností, dětských hraček a dárkových balíčků či služeb. Očekáváme, že Slevomat poroste v závěru roku o 25 procent meziročně,“ uvedla Marie Havlíčková.

VÁNOČNÍ TRŽBY? BUDOU VYŠŠÍ NEŽ TY LOŇSKÉ

Internetový prodejce Mall.cz se na vánoční sezonu každý rok připravuje už v průběhu letních prázdnin.

„Prodeje začínají stoupat už v září, kdy podle našich zkušeností lidé začínají nakupovat první vánoční dárky. Pravá vánoční špička pak začíná se startem akce Black Friday. Ten bude u nás v pátek 24. listopadu, různé akce budou ale probíhat už po celý předcházející týden. Po loňském obrovském úspěchu Black Friday očekáváme opět velký zájem zákazníků,“ upozornil mluvčí Mall.cz Jan Řezáč s tím, že zmíněný internetový prodejce očekává, že výše tržeb přes vánoční období překoná loňský rok.

Postupný nárůst prodejů souvisejících s Vánocemi zaznamenává i Datart.

„Někteří zákazníci plánují hodně dopředu. Předpokládáme, že nejvíce lidí bude dárky nakupovat v prosinci. V druhé polovině prosince pak očekáváme největší nápor, kam se zákazníci přesouvají z e-shopů, které mají nejisté termíny dodání a pak už ani nestíhají dodávat zboží do Vánoc,“ odpověděla Iva Pavlousková, mluvčí Datart.

TOP DÁRKY LETOŠNÍCH VÁNOC?

Petra Rucká, majitelka hračkářství Dětský ráj v Ostravě-Vítkovicích, očekává, že pod vánočním stromkem hodně dětí najde Lego či interaktivní hry, ti nejmenší pak pohyblivé hračky se světýlky.

„Snažíme se do nabídky dávat i klasické hračky, které rozvíjejí fantazii a motoriku. Klidně i společenské hry, u těch je dobré už to, že si rodina najde čas a společně si sedne k jednomu stolu,“ řekla Petra Rucká.

Podle Marie Havlíčkové ze Slevomatu fenomén Spinner Fidgetů z předešlých měsíců potvrzuje, že k úspěchu stačí málo.

„Velkým tahákem jsou tak hračky na bázi, tedy například kinetický písek, tvarovací voskové provázky, inteligentní plastelína či pohyblivá stavebnice. K tomu jsou opět v kurzu retro hračky. Už loni nás překvapilo, kolik lidí má zájem o fenomén hry Tamagotči, která se prosadila už v 90. letech minulého století. Té se daří i letos, navíc je velký zájem o vše s retro tématikou, ať je to Rubikova kostka, céčka, špuntová pistole, nafukovací hračky z Fatry Napajedla a podobně,“ dodala Marie Havlíčková.

V prodejnách Datart pak zaznamenávají zvýšený zájem o mobilní telefony, herní konzoly, malé kuchyňské spotřebiče a produkty péče o vlasy.

„Letos očekáváme větší zájem o výrobky zaměřené na zdraví. Podle nás budou i jedním z hitů myčky na nádobí a sušičky prádla, protože si Češi začínají vážit více svého volného času,“ uvedla mluvčí Datartu.