Značky a jejich význam v podnikání, případně jejich význam pro rozvoj regionu. O těchto tématech se mluvilo na konferenci, kterou uspořádala Agentura pro regionální rozvoj v Ostravě. Konference se zúčastnili zástupci řady významných firem a institucí. Tomáš Baťa, jehož otec byl zakladatelem světoznámé obuvnické firmy, v krátkosti zavzpomínal na historii firmy.

„Musel být trochu i samouk, dokázal ale oslovit šikovné spolupracovníky z okolí. Firma se rozšiřovala. Otec dokázal se svými spolupracovníky vymyslet produkt, který sloužil veřejnosti. Firma si vychovávala i lidi v Baťově škole práce. Ta vychovávala ročně až půl tisícovky mladých chlapců a děvčat.

Značka Baťa posilovala postupně nejen pověst Zlína, ale také celého podnikání v Československu. Pro obchod je značka jednou z nejdůležitějších věcí. Je to prapor, pod kterým může podnik mašírovat k zákazníkovi. Je jedno, jestli vyrábí boty, auta, eroplány nebo ocel,“ řekl Tomáš Baťa v příspěvku, který byl označen jako příklad úspěšné značky s regionálními kořeny. Zároveň si pochvaloval, že firmu už v současnosti řídí třetí generace.

„Pořád platí rčení, náš zákazník, náš pán,“ dodal syn zakladatele světoznámé firmy.

Předseda představenstva a generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík zaměřil svůj příspěvek na působení značky v současném globálním světě. Vysvětlil, že nejasnosti a problémy v období, které předcházelo privatizaci firmy, rozhodně nesnížily jméno a proslulost značky v zahraničí, ale spíše v tuzemsku.

Náměstek hejtmana Pavel Drobil vysvětlil, jak chce Moravskoslezský kraj pomocí značky změnit vnímání severovýchodu České republiky u nás i v zahraničí. „Základem je značka Moravskoslezského kraje, ten je nově prezentován jako nejlepší místo pro podnikání, studium i volný čas. Kraj mají připomínat například výstavba automobilky Hyundai, výstavba dálnice D 47, krásná příroda v dosahu měst. Nové prezentování možností, nová značka a image. V druhé polovině roku budou kraj i jeho značku podporovat i první televizní prezentace v zahraničí.“