Na základě oznámení podaného minulý pátek rozhodne Krajský úřad Moravskoslezského kraje (KÚ) v takzvaném zjišťovacím řízení, zda záměr podléhá posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

Dostavba tramvajové tratě pro sedmý a osmý porubský obvod je spjata už se samotným vznikem těchto sídlišť v šedesátých letech minulého století. Ani po více než padesáti letech existence tak nemají jejich obyvatelé k dispozici přímé spojení tramvají s centrem města.

Slavnostní zahájení provozu Bateriového systému Vítkovice, aktuálně největšího bateriového úložiště v Česku, 1. února 2024, Ostrava.
Baterie velká jako rodinný dům zahájila v Ostravě ostrý provoz

Konkrétní plán tramvajové dopravy, která by nahradila dopravní obsluhu tvořenou autobusovými linkami, by tak po letech čekání mohl být konečně realizován.

Pro lokalitu je to obzvláště potřebné řešení 

Daniel Morys, generální ředitel DPODaniel Morys, generální ředitel DPOZdroj: Deník/archiv„Po rozhodnutí krajského úřadu ve věci vlivu stavby na životní prostředí bude záměr dostavby tramvajové tratě v Porubě předložen vedení města. Každé město, které chce být perspektivní, využívá kolejovou dopravu jako efektivní řešení mobility občanů. Tramvaje poskytují cestujícím vysoký komfort přepravy a přispívají k vyšší bezpečnosti silničního provozu. Jsou páteří veřejné hromadné dopravy v Ostravě. Pro tuto lokalitu je právě toto řešení obzvláště potřebné, což potvrzuje i dopravní model, který je součástí aktuálních podkladů EIA,“ popisuje současný stav dostavby porubské tramvajové trati Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava.

Město se může posunout směrem k budoucnosti

„Cestující a jejich spokojenost jsou pro nás na prvním místě. Každý den proto pracujeme na tom, abychom jejich pozitivní zkušenost dále rozvíjeli. Díky zmiňované investici můžeme dobudovat chybějící infrastrukturu a posunout naše město směrem do budoucnosti,“ ubezpečuje Ostravany generální ředitel DPO Daniel Morys.