Jelikož koronavirová krize zásadně ovlivnila a nadále ovlivní počty cestujících v městské hromadné dopravě, rozhodl se Dopravní podnik Ostrava „tišší“ období využít k maximálnímu investování do oprav a modernizace svých tratí a zastávek. Co letos chystá? 

Daniel Morys.
Ředitel DPO Daniel Morys: Krize naučila lidi větší ohleduplnosti

Letos DPO plánuje jen letos zrealizovat jedenáct projektů, z nichž některé už jsou v běhu, další dva pak bude financovat přímo město. Nejnákladnějším projektem bude zvýšení rychlosti v úseku Třebovice – Nová Ves, která se chystá na prázdninové měsíce a vyjde na 130 milionů korun. Jen o pár milionů méně bude stát celková modernizace trati ve Výškovické ulici, ta je v plánu na podzim.

V plánu je i modernizace tramvajové smyčky Hlučínská, zvýšení rychlosti mezi Dolem Zárubek a Hranečníkem, modernizace smyčky Vřesinská a v běhu je i modernizace trati kolem Náměstí Svatopluka Čecha. Mimo to město zaplatí modernizaci nástupišť na zastávce Kotva a ozelenění trati v ulici Dr. Martínka v Hrabůvce.

„Tuto sezonu s námi bude jezdit méně lidí, proto chceme zrealizovat rekordní počet investičních staveb. V plánu jsme je měli už dlouho, ale rozhodli jsme se je ještě více nakumulovat. Řekli jsme si, že když je možnost získat takové množství peněz z evropských fondů a lidé jezdí méně, jdeme do toho. Takový počet staveb přes léto, jako bude letos, tady několik desetiletí nepamatujeme,“ řekl Deníku ředitel DPO Daniel Morys, který nechce, aby se ztráta způsobená koronavirovou krizí promítla do omezení investic. „V případě potřeby jsme připraveni vzít si i úvěr,“ říká Morys a v podstatě kopíruje strategii celého města, které je připraveno na totéž.

I V PŘÍŠTÍCH LETECH

Aby nedošlo k omezení investic, hodlá DPO ušetřit 200 až 220 milionů korun na dalších nákladech, jen na tržbách totiž očekává ztrátu kolem 120 milionů. Letoškem navíc plodná stavební sezona, která s sebou přinese i řadu omezení, nekončí. „Podobně rozsáhlé projekty totiž plánujeme i v dalších dvou letech,“ vyhlašuje šéf DPO. 

Majitel hutní společnosti Liberty Ostrava Sanjeev Gupta (druhý zprava) přichází 28. května 2020 v Ostravě k jednání s odboráři, kteří nesouhlasí s činností vedení firmy. Ve dveřích ho vítá generální ředitel Pascal Genest.
Odboráři Liberty Ostrava přivítali majitele troubením a transparenty

O jednotlivých výlukách a omezeních, které stavební práce nezbytně přinesou, budou cestující předem informováni. Už nyní je ale jisté, že se to více či méně dotkne všech typů dopravy ve městě.

 

K TÉMATU

Jaké investice letos DPO plánuje?

· 4-6/2020: Sanace tramvajového spodku vozovna Poruba (3 miliony korun)
· 5-6/2020: Modernizace Náměstí Svatopluka Čecha (31 milionů korun)
· 7-8/2020: Zvyšování rychlosti Třebovice – Nová Ves (130 milionů korun)
· 7-8/2020: Tramvajová smyčka Hlučínská (44 milionů korun)
· 7-11/2020: Modernizace nástupišť Kotva (71,2 milionů korun – hradí město)
· 9-10/2020: Tramvajová smyčka Vřesinská (3 miliony korun)
· 9-11/2020: Modernizace trati Výškovická (124 milionů korun)
· 11/2020: Zvyšování rychlosti Zárubek – Hranečník (14 milionů korun)
· podzim/2020: Ozelenění trati Dr. Martínka (8,67 milionů korun)

Jaké opravy letos DPO plánuje?
· 4-5/2020: Oprava tramvajové trati Závodní (10 milionů korun)
· 9/2020: Revitalizace tramvajových zastávek NH Hl. brána (0,9 milionu korun)· 9-10/2020: Oprava tramvajové trati Pavlovova (15 milionů korun)
· 9-10/2020: Výměna kolejového svršku most Výškovice (3 miliony korun)

Zákazníci začínají chodit na svá oblíbená menu a za známým personálem.
OBRAZEM: Jde se na oběd. Restaurace v Ostravě vyhlížejí hosty na oblíbená menu!
Ostravská ulice Stodolní 29. května po uvolnění opatření proti šíření koronaviru.
Na Stodolní v Ostravě se opět paří, ale... v jedenáct je rozchod, je tu korona!