V následujících letech dopravce plánuje zmodernizovat přístřešky na více než stovce tramvajových nástupišť, více než čtyřicet dalších nástupišť navíc projde kompletní stavební rekonstrukcí.

„Modernizace vybavení jedenácti zastávek je prvním krokem, který je součástí komplexního plánu rozvoje zastávek MHD na další roky. Cílem modernizací je jednotný vzhled podle nového, unikátního městského standardu, který cestující znají například z tramvajových zastávek Kotva nebo Důl Jindřich. V rámci rekonstrukcí jde pak především o bezbariérovost, zvýšení bezpečnosti a komfortu,“ uvádí generální ředitel DPO Daniel Morys.

Řidiči v Ostravě si oddechli. Horní snímek oprava frekventované silnice říjen 2023, dolní snímek kolony na objízdné trase v září 2023.
Řidiči v Ostravě si oddechli. Oprava frekventované silnice končí o měsíc dříve

Doufá, že obyvatelé Jihu modernější zastávky ocení, podobně jako nové tramvajové tratě na ulici Horní, Výškovická, Plzeňská nebo Pavlovova.

V první fázi proběhne postupná modernizace vybavení zastávek: (v obou směrech) Karpatská, Kpt. Vajdy, ÚMOb Jih, Sport aréna, Most Čs. armády, Hlavní třída, Dům Energetiky a nástupišť (směr centrum) Hrabůvka Poliklinika, Hrabůvka kostel, Antonína Poledníka, V. Jiřikovského. Odhadovaná cena je 22 mil. korun bez DPH.

Klíčem k výběru zastávek byla i koordinace prací. „V plánu je estetizace dělicího pásu podél nově zmodernizované tramvajové trati na ul. Horní, v rámci které dojde i k odstranění svodidel. Na zastávkách je tak nutné předem vybudovat adekvátní zábradlí pro ochranu cestujících,“ uvádí Martin Bednář, starosta městské části Ostrava-Jih.

V Ostravě je přes 670 zastávek. DPO spravuje pouze ty tramvajové, kterých je 101. Autobusové (492) a trolejbusové (79) spadají pod město, resp. jednotlivé městské obvody.

Liberty Ostrava. Ilustrační foto.
TÉMA DENÍKU: Co se děje v huti Liberty Ostrava? Mám vážné obavy, varuje expert

„I město připravuje modernizaci autobusových a trolejbusových zastávek. Počáteční fázi jsme již realizovali na vybraných autobusových a trolejbusových zastávkách, zejména v centru města. Rozsáhlejší obnova nás teprve čeká. Vzhledem k majetkovým vztahům ovšem příprava představuje i dohodu a koordinaci s jednotlivými vlastníky, městskými obvody,“ dodává Břetislav Rieger, náměstek primátora pro dopravu.

Současně DPO připravuje pro příští rok i stavební rekonstrukce tří zastávek, Karolina, Fakultní nemocnice a Kunčičky kostel. Na těchto zastávkách proběhnou kromě modernizace přístřešků i stavební úpravy nástupišť, primárně za účelem zlepšení bezbariérového přístupu.