„K úplné faktuře přibude navíc zjednodušený přehled plateb. Kvůli liberalizaci trhu s elektřinou zavedl stát povinnost rozesílat velmi podrobné faktury, ze kterých musí být jasné, kolik se platí za distribuci, kolik za silovou elektřinu a kolik za ostatní služby. Mnoho zákazníků ale upřednostňuje jednoduché faktury a nechtějí znát podrobnosti. Kritické ohlasy jsme vyhodnotili a vytvořili jsme novou podobu dokladů. Postupně jsme je otestovali na vzorku zákazníků a následně provedli úpravy celého systému,“ uvedl generální ředitel ČEZ Zákaznické služby Igor Šmucr.

Zmíněné „dvojí faktury“ ČEZ posílá při ročním vyúčtování už od půlky června a nově by je měli dostávat všichni zákazníci. „Před list s povinnými údaji přidáváme nově jednoduchou tabulku s informacemi, o které mají lidé zájem. Na prvním listu proto najdou pouze údaj o celkové ceně elektřiny, zaplacených zálohách, výši doplatku či přeplatku a číslo účtu, na který mají směrovat platbu. Na druhém listu pak najdou podrobné informace,“ upřesnila mluvčí energetiků pro severní a střední Moravu Alice Lutišanová.

Podle mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů ČR Ivany Pickové si lidé častěji než na složité vyúčtování stěžovali na to, že jim vyúčtování nebylo provedeno správně, případně na chování dodavatelských společností. Na složitost faktur si však počátkem roku stěžovalo v redakci několik čtenářů.