I když už v současnosti myslíte hlavně na příští sezonu, zkuste v krátkosti zhodnotit tu letošní…

Odroku 2002 zaznamenáváme každý rok nárůst počtu klientů o více než dvě pětiny. Letos to bylo obdobné,u leteckých zájezdů jsme dokonce přepravili o šedesát procent více zákazníků než v létě roku 2006. Letělo s námi zhruba třicet tisíc klientů. Naše tržby za letošní rok převyšují 300 milionů korun.

Katalog na rok 2008 už mají zákazníci k dispozici necelé dva týdny. Připravili jste pro ně nějaké novinky?

I když občas býváme chybně považováni za cestovní kancelář s regionálním dosahem, máme1,8 tisícovky prodejních míst po celé republice. Při přípravě katalogu na rok 2008 jsme vzali v úvahu požadavky klientů, využili jsme nové kontakty a nabídku jsme obohatili. Už několik let platí, že pro nás nejsou stěžejní jen destinace v Chorvatsku a Černé Hoře. Velký zájem je o Bulharsko, Řecko i Turecko.

Neomezujeme se ale jen na zahraničí. Rozšiřujeme i nabídku míst, ze kterých létáme.K Ostravě, Brnu, Pardubicím a Praze bychom chtěli nabídnout i odlety z polských Katovic. Vzhledem k tomu, že v rámci schengenské smlouvy brzy de facto zmizí hranice mezi většinou evropských států, by nemělo být problém, aby například Poláci létali na dovolenou z Ostravy, či naopak naši turisté využívali letiště v Katovicích. Očekávám, že zájem bude stoupat hlavně u leteckých zájezdů do Bulharska a Turecka.

Naopak předpokládám další snižování počtu lidí, kteří na dovolenou budou jezdit autokary. Zákazníci jsou čím dál náročnější a požadují nejen kvalitní hotel, pěkné moře a počasí, ale i vyšší komfort a kvalitu služeb.

Nezaměřujeme se ale jen na zahraničí. Připravili jsme pro klienty také nabídku zajímavých pobytů v tuzemských lázních. Kromě světoznámých lázní v západních Čechách nabízíme třeba i pobyty v nedalekých Luhačovicích či Priessnitzových lázních.

Očekáváte, že lázeňské pobyty budou lákat hlavně tuzemské klienty, nebo počítáte i se zahraniční klientelou?

Lázně jsou určitě zajímavé nejen pro naše turisty. Díky kontaktům, které jsme získali s ruskými partnery, kteří vozí lidi na dovolenou například do Černé Hory, se snažíme o projekt, který by mohl být hodně zajímavý. Předběžně počítáme s tím, že by se jednou týdně uskutečnil charterový let z Moskvy nejen do Ostravy, ale také do Brna.

Pokud už klienty do lázní na Moravě a ve Slezsku dostaneme, určitě nabídku služeb neomezíme jen na lázně. Nabídneme určitě i další zajímavá místa v kraji. Například půjde o golfová hřiště, kterých u nás hodně přibývá.

Ke zvýšení renomé naší firmy určitě přispěl i fakt, že jsme podepsali pro příští rok smlouvu s ČSA. Naši klienti budou s touto leteckou společností létat z Ostravy do Černé Hory a Turecka.

Fenoménem, který se prosazuje při podnikání, je nabídka služeb prostřednictvím internetu…

I v oblasti cestovních kanceláří se stává internetový prodej dominantním. Proti roku 2006 jsme zaznamenali stoprocentní nárůst počtu zájezdů prodaných prostřednictvím internetu. Pokud by tento trend pokračoval i v dalších letech, zhruba za pět až šest let bychom už nemuseli mít žádné tištěné nabídkové katalogy. Zákazník by si zájezd objednal z domova, rezervaci jsme schopni zajistit on-line zhruba do jedné minuty. Klient dostane automaticky potvrzení o rezervaci a také cestovní smlouvu.

Možná, že to dnes vypadá jako nějaké sci-fi, ale tento trend se prosazuje všude ve světě, naše republika nebude výjimkou.