Ve čtvrtek 14. dubna její korejští manažeři zamířili do Třineckých železáren, během května by se měla podobná schůzka uskutečnit v Mittal Steel Ostrava a plánuje se i návštěva Vítkovice Steel, řekl mluvčí HMMC Petr Vaněk.

"Nic z produkce Třince není možné použít při výrobě aut bezprostředně, čili Třinecké železárny se nemohou stát takzvaným dodavatelem první úrovně. Ale po zvážení kvalitativních parametrů a dohodě o ceně mohou být jejich výrobky zařazeny do řetězce subdodávek," uvedl ke schůzce s vedením třinecké hutní firmy Vaněk.

Zejména ocelovou tyčovinu by podle něj subdodavatelé automobilky mohli využít například při výrobě sedaček do aut a ocelovou a ocelový drát při výrobě šroubů a podobných součástek.

Generální ředitel Třineckých železáren Jiří Cienciala řekl, že objem případných dodávek pro subdodavatele společnosti Hyundai zatím není možné kvantifikovat."Uzavření dohody by znamenalo další navýšení objemů, které naše firma dodává pro sektor automobilového průmyslu," dodal. Například v roce 2005 Třinecké železárny uplatňovaly v automobilovém průmyslu více než 14 procent ze své roční produkce 2,1 milionu tun oceli.

Podle Vaňka se šéfové automobilky chtějí setkávat i s firmami, které zcela prokazatelně nevyrábějí nic, co by mohli využít při výrobě. "Je důležité, aby se manažeři velkých firem poznali navzájem a vyměnili si názory například na otázky regionálního rozvoje, podpory vzdělání, sportu a kultury," dodal.

Sériová výroba v novém závodě Hyundai v Nošovicích by měla začít v březnu 2009, kdy bude výrobní kapacita dvou modelů aut činit 200 tisíc kusů. Po přidání výroby třetího vozu v roce 2011 se výrobní kapacita nové automobilky zvýší na 300 tisíc aut ročně.