Informace Deníku, o velkých problémech ostravské cestovní agentury Filip Travel, se potvrdily.

V úterý s ní bylo zahájeno insolvenční řízení. Návrh podala sama cestovní agentura. Lidé, kteří již za dovolenou zaplatili a uzavřeli platnou smlouvu, však nemusejí panikařit. Odcestují, čeká je ale jednání s cestovní kanceláří, pro kterou Filip Travel zprostředkoval prodej zájezdu.

„Ze zákona vyplývá, že i kdyby cestovní agentura nezaslala peníze do cestovní kanceláře, cestovní kancelář v případě insolvence cestovní agentury musí své klienty, pokud dodrželi ustanovení cestovní smlouvy, odbavit na zájezd. V případě, že cestovní smlouva byla cestovní kanceláří potvrzena, je platná. Případné vypořádání pohledávek a závazků cestovní agentury a cestovní kanceláře je jejich obchodním vztahem a klientů se nijak netýká," prohlásil Tomio Okamura, viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, s tím, že asociace již v minulém týdnu obdržela několik podnětů nespokojených klientů.

„Vždy se jednalo o případy, kdy si klienti koupili u výše uvedené cestovní agentury zájezdy jiných cestovních kanceláří. Doporučujeme nyní obrátit se na organizátora zájezdu – cestovní kancelář, který je uveden v cestovní smlouvě," uzavřel Okamura, který dodal, že Filip Travel není členem Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Informace o zahájení insolvenčního řízení s cestovní agenturou Filip Travel jsou zveřejněny v Insolvenčním rejstříku na webových stránkách www.justice.cz. Rozhodnutí formou vyhlášky vydal Krajský soud v Ostravě. „Soud vyzývá věřitele dlužníka, kteří chtějí své pohledávky uplatnit v insolvenčním řízení, aby podali přihlášky pohledávky," stojí v dokumentu, ve kterém je ale zároveň zdůrazněno, že vyhláška není rozhodnutí o tom, zda je podaný insolvenční návrh důvodný.

Na webových stránkách cestovní agentury ještě v úterý odpoledne nebyla o insolvenčním řízení žádná zpráva. Cestovka dále nabízela zájezdy do zahraničí.