Od příštího úterka začne v Praze a Ostravě nabízet takzvané kolektivní nakupování portál www.Bezvasleva.cz.

„Ceny nabízených služeb a zboží jsou levnější o padesát až devadesát procent proti standardním cenám. Jde o formu kolektivního nakupování, kdy se sleva aktivuje až po dosažení určitého počtu kupujících. Princip spočívá v tom, že se lidé navzájem motivují k nákupu. Pomáhá jim přitom propojení portálu například s facebookem či twitrem. Kamarády a známé je tak možné oslovit pomocí e-mailu. Nabídky se na internetu mění každý den o půlnoci a zájemce o nákup má čtyřiadvacet nebo osmačtyřicet hodin, případně jinou časově omezenou nabídku k nákupu. U každé nabídky je uvedený počet lidí nutný k dosažení uváděné slevy,“ vysvětluje provozovatel portálu www. Bezvasleva.cz David Mocek.

Pokud má případný zákazník o službu zájem, tak si ji objedná. „Peníze se mu z účtu strhávají ale až v tom okamžiku, kdy je splněna podmínka minimálního počtu lidí. Následně mu bude na e-mail odeslán voucher s unikátním kódem a jménem, který si doma vytiskne a předloží jej při čerpání slevy,“ vysvětlil dále provozovatel portálu. Pokud nebude mít v průběhu stanovené doby o nabízenou službu či zboží zájem požadovaný počet lidí, bude podle něj nabídka neúspěšně uzavřena.

Už jste vyzkoušeli nakupovat kolektivně?HLASUJTE V ANKETĚ VPRAVO NAHOŘE!

„Žádná slevová akce se pak neuskuteční, žádné peníze se z karty pochopitelně nestrhávají,“ vysvětlil dále Mocek. Vouchery jsou podle něj přenositelné, takže je lze přenechat někomu jinému nebo věnovat jako dárek. Tato forma kolektivního nakupování je zajímavou alternativou marketingu a reklamy například pro restaurace, podniky a firmy, které díky portálu mohou přilákat nové zákazníky, zvýšit obrat i zisk, či vyplnit volné kapacity. „Výhodná je také pro zákazníky, je jednoduchá a transparentní,“ dodal Mocek.

Na kolektivní nakupování je zaměřen také server Zapakatel.cz. Jeho provozovatelé uvádějí, že slevy na značkové zboží, vstupenky a služby se pohybují od čtyřiceti do devadesáti procent. „Podmínkou pro získání slevového poukazu na zážitky, sportovní aktivity, módní značky či elektrospotřebiče je, že na nabídku musí kývnout určený počet lidí. Často stačí, aby se jich v průběhu jednoho či dvou dnů sešla pouhá desítka. Získali jsme pro náš projekt významné značkové společnosti,“ uvedla manažerka projektu Zapakatel Klára Bitvarová.

„Vývoj kolektivního nakupování v zahraničí pozorně sledujeme. Podle nás zatím v Česku a na Slovensku dostatečně neprorazil. Přitom určitě nabízí ohromné možnosti,“ doplnil marketingový ředitel projektu Tomáš Carba. Ze zahraničních zkušeností podle Bitvarové vyplývá, že z kolektivních nákupů na internetu jsou nejpopulárnější nákupy levných vstupenek, elektroniky, služeb v oblasti cestování a ubytování, poukazy do kvalitních restaurací nebo na nákup kosmetiky.