Jak přilákat nové zákazníky? Obchodní centra to zkoušejí různě. Některá se rozšiřují, jiná volí cestu zásadní modernizace nebo sahají k marketingovým akcím nejrůznějšího typu.

Proražení tří pater včetně střechy v červenci

„Faktorů, které lákají zákazníky do nákupních center, je celá řada. Patří mezi ně zejména atraktivita daného centra, jeho atmosféra, umístění centra, dostupnost a podobně,“ konstatoval František Diviš ze společnosti Incoma Gfk, která mapuje trh obchodních center.

Obchodní centrum Laso si k pátému výročí po velké rekonstrukci nadělí nový interiér. S úpravami obchodního centra se už začalo, a to za jeho provozu. Zatím se dělají přípravné práce, to nejhlavnější – proražení tří pater včetně střechy – je naplánováno na začátek července.

„Vlastní úpravy budou spočívat ve vybudování vnitřního atria o rozměrech šest krát devět metrů. Do střechy bude vložen prosklený světlík. Tím se zajistí přístup denního světla na jednotlivá patra a dojde k prosvětlení všech prostor,“ říká ředitelka OC Laso Olga Kvapilová.

Atrium tak propojí jednotlivá patra obchodního centra. Částečně se také v souvislosti s jeho vybudováním přestaví prodejní plochy. Obchodní centrum tak získá podobu moderních galerií. „Cílem je zatraktivnění celého obchodního centra a přilákání nových zákazníků do zrenovovaných prostor. Očekáváme i větší návštěvnost horních pater. Právě to, že do horních prostor to lidi tolik netáhlo, nás vedlo k této částečné renovaci,“ sdělila Kvapilová. Téměř celá rekonstrukce bude provedena za běžného provozu, zavřeno bude mít Laso pouze čtyři dny, od 2. do 6. července.

Šatny by mohlonahraditvelké fitcentrum

Stavební práce komfort nakupování příliš neovlivňují, dělníci jsou „schovaní“ za dočasnými sádrokartonovými stěnami, které částečně tlumí i hluk. Rekonstrukce by měla být hotová koncem července. Poté se centrum chystá na další rozšíření. K dispozici má totiž ještě čtvrté patro, které je celé volné.

Dříve tam byly kanceláře, jídelna a šatny zaměstnanců, kterých tu v devadesátých letech pracovalo asi pět set.

„Nyní jsou tyto prostory připraveny k dalšímu využití. Mohly by tam vzniknout například kanceláře, restaurace či služby, hlavně ty by byly velkým přínosem. Třeba velké fitcentrum,“ říká Kvapilová.

Laso není jediné…

Čerstvě po rekonstrukci je například Tesco v Ostravě-–Hrabové. Je první v Ostravě, které má přídomek Extra. „Na jedné ploše nabízí širší sortiment zboží a služeb, optiku, vyvolávání fotografií, obchod s telekomunikačními službami a lékárnu,“ řekla mluvčí Teska Eva Karasová.

Velké rozšiřování čeká v letošním roce i Avion Shopping Park v Ostravě-Zábřehu. Obchody postupně přibývají jak v nové části Jih, dalších devětadvacet prodejen zaměřených především na módu, nový vchod do pasáže a 180 parkovacích míst přibude ještě letos i v rámci první fáze projektu Sever.

Futurum v Moravské Ostravě zase láká zákazníky mimo jiné na pravidelné výstavy, teď zrovna o symbolech Ameriky. Pořádá i farmářské trhy a jiné zábavné programy.