VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na slogany „sleva“ a „výprodej“ zákazníci stále slyší

Ostrava - Chodíte nakupovat potraviny se seznamem položek, které právě potřebujete? Případně si navíc předem pročtete letáky a víte, že do vozíku budete dávat hlavně zboží, které je právě ve slevě? Pak při nákupech můžete ušetřit i nemalé částky.

26.8.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Ve slevách či výprodejích u nás nakupuje více než polovina (54 procent) obyvatel České republiky. Vyplynulo to z rozsáhlého průzkumu zaměřeného na hospodaření s financemi, který uskutečnila společnost KRUK.

Podle mluvčí zmíněné společnosti Markéty Kolářové lze z odpovědí respondentů zjistit i to, že slevové akce vyhledávají zejména lidé ve středním věku 35 až 55 let. Starší lidé ve věkové skupině 45 až 65 let nakupují ve slevových akcích výrazně méně.

„Překvapivé není ani to, že většinu (60 procent) nakupujících ve slevách tvoří nezaměstnaní. Průzkum naznačil, že rozdílné jsou nákupní zvyklosti obyvatel různých regionů. Ve výprodejích nakupují nejvíce Východočeši, nejméně pak obyvatelé jižních Čech. Jen minimální jsou rozdíly mezi respondenty s různou úrovní dokončeného vzdělání a finanční gramotnosti,“ uvedla mluvčí KRUK.

Další údaj, který průzkum přinesl, se týká nakupování v hypermarketech a na tržnicích. Nejméně v nich nakupují Jihočeši a obyvatelé Prahy, nejvíce pak obyvatelé severní Moravy a Slezska.

„Volba místa k nakupování souvisí s životním stylem, bydlištěm i ekonomickou situací. V hypermarketech a na tržnicích přitom nakupují nejvíce respondenti, kteří svoji finanční gramotnost hodnotí jako základní či vyšší,“ doplnila Markéta Kolářová.

Mluvčí společnosti Kaufland Česká republika Renata Maierl potvrzuje, že český zákazník je o cenách velmi dobře informován. „Na základě informovanosti je i dlouhodobě orientován na výhodnou prodejní cenu, obzvlášť to platí u potravin. Podíl zboží, které zákazníci nakupují v akčních nabídkách, se stále pohybuje kolem 50 procent,“ dodala Renata Maierl.

Lidl podle své mluvčí Zuzany Holé nabízí slevové akce zákazníkům průběžně po celý rok.

„Nejedná se však o zásadní princip našeho prodeje. Tím jsou naše tematické týdny a časově omezená nabídka zboží, které není součástí stálého sortimentu. Můžeme však potvrdit, že v případě slevy výrobku je o něj vyšší zájem. Tímto se také řídíme při plánování dodávek do prodejen a množství potenciálně nejprodávanějších výrobků adekvátně navyšujeme,“ odpověděla mluvčí Lidlu.

Největší zájem bývá podle ní zpravidla o zboží každodenní potřeby, to znamená o základní potraviny a drogistické výrobky.

JAK PŘI NÁKUPECH UŠETŘIT? Při plánování nákupů ve slevách či výprodejích je třeba počítat i s náklady na cestu. Určitě vám také pomůže, když si pečlivě připravíte nákupní seznam a rozpočet na konkrétní nákup.

„Při nákupech se snažím hlídat. Občas má totiž člověk pocit, že když je ve slevě, nakoupí i zboží, které nepotřebuje. Pak mu leží v ledničce či špajzu zbytečně, v tom horším případě se zkazí,“ přidala svou zkušenost důchodkyně Anna Liberdová.

„Po smrti manžela mi dost dlouho trvalo, než jsem si zvykla, že má spotřeba je výrazně nižší. Takže jsem místo kilogramového balení rajčat či broskví, začala dávat do košíku třeba jen dva či tři kousky ovoce či zeleniny. To samé platí i o dalších potravinách, které se rychle zkazí. Do obchodu tak chodím častěji, ale už nic nevyhazuju,“ upozornila Zdeňka Novotná.

Autor: Břetislav Lapisz

26.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

"Nebudeme se zajímat o zdroj anonymní informace," garantoval kriminalista Josef Kubánek, který se případu věnuje 18 let.
AKTUALIZOVÁNO
8

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Výstava s názvem S panenkami za historií aneb Světové dějiny očima panenky Barbie v prostorách Kulturního domu v Dolní Lutyni.
38

OBRAZEM: Dějiny očima Barbie. Na výstavu dorazí i Karel IV. či lady Di

Chyba za chybou! Vítkovice si stěžují po porážce s Hradcem na rozhodčí

Hokejové Vítkovice si stěžují u disciplinární komise na výkon rozhodčích v úterním utkání 24. kola extraligy s Hradcem Králové, který skončil porážkou Ostravanů 3:6. Komise ve svém pravidelném vyhodnocení uznala, že situace, které předcházely dvěma brankám Východočechů, byly posouzeny chybně.

Voda na Ostravsku bude patřit opět Španělům. Ve hře byli i Číňané a ČEZ

Po čtyřech letech se znovu mění vlastnické vztahy v Severomoravských vodárnách a kanalizacích (SMVaK).

Cena jízdného v Ostravě zůstane stejná, studenti získají bonus

Cena základního jízdného ani dlouhodobých kuponů se v ostravské MHD od ledna nezmění. Desetiminutovou jízdenku tak lidé pořídí stále za 16 korun (zlevněnou za osm) a například hodinovou za třicet korun (zlevněnou za 15).

Školáci z Ostravy vyrábí s radnicí komiksy o šikaně

/FOTOGALERIE/ Žáci osmých tříd Základní školy Gen. Janka v Ostravě-Mariánských Horách spolupracují s vedením obvodu na výrobě preventivních fotoseriálů. Projekt s názvem Focené komiksy jako moderní a atraktivní preventivní materiál pro děti radnice realizuje v rámci prevence kriminality a rizikového chování dětí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT